Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Najava • Piše: I.P. - MV • 02.05.2022.

5. Dani medijske pismenosti
Održava se
02.-08.05.2022.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, od 2. do 8. svibnja 2022. održavaju se 5. Dani medijske pismenosti, s aktivnostima i u tjednima prije i poslije.

Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.

Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, dostupno je 34 obrazovna materijala i 19 video lekcija, od kojih su neki od prve objave 2018. godine do sada preuzeti više od pola milijuna puta, a svake se godine pripreme i novi materijali.

Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.

Potrebu za isticanjem upravo ovih tema pokazali su rezultati međunarodnog projekta EduMediaTesta, u sklopu kojeg je 2021. provedeno testiranje razine medijske pismenosti 2353 učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske. EduMediaTest je pokazao da srednjoškolci nisu dovoljno upoznati s načinom funkcioniranja medija i digitalnih platformi, niti dovoljno svjesni da se medijske poruke proizvode prema određenim pravilima i da mogu imati dodatno ili skriveno značenje, odnosno da imaju nedostatne vještine za kritičko razumijevanje sadržaja, kao i za prepoznavanje dezinformacija.

U projekt se uključuju vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove koje organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge događaje – uživo ili online. Više o prijavljenim programima potražite na portalu Medijska pismenost.
 

– Digitalni mediji i mentalno zdravlje –

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –