Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Kritika • Piše: Nenad Bartolčić • 17.09.2006.

Glazbeni alternativac s literarnim štihom

Nenad Bartolčić / foto J. Goldstein

Jay S. Jacobs : "Tom Waits : Razuzdane godine"

prevela Barbara Slade
Mlinarec & Plavić, Zagreb 2006.


Kada želite procijeniti da li s nekim dijelite kakvu zajedničku vibru dobro posluži pitanje "koju glazbu slušaš?" ili "koje knjige čitaš?", pa ako je odgovor barem malo blizu onoga što i sami preferirate – eto srodne duše. A kada vam netko na pitanje o glazbi odgovori sa "slušam Toma Waitsa", tada možete biti sigurni da pred vama nije neki bezveznjak/uša jer teško da će slušati baš Waitsa.

Ovdašnji su fanovi Waitsa počeli otkrivati još 80-ih, pri čemu su ga knjiški freakovi doživljavali i snažnije od onih koji su se više furali na glazbu, a manje na knjige. Očito da je Waitsova "alternativna" pojavnost u sebi imala i neki literarni štih, baš kao što je bio slučaj s likovima & djelom pisaca poput Millera, Bukowskog ili Burroughsa, koji su za u pravilu bili uzor mnogo više po svojem načinu života nego li po literaturi koju su ispisivali. A otkačeni albumi, pjesme u kojima su pijanci, kurve i kriminalci imali "povlašten" status, i naravno hroptavi glas i neobični aranžmani (kao i njegove kasnije filmske role, naročito Jarmushov "Down by Law")... sve je to zacementiralo Waitsov kultni status.

Iskusni publicist Jay S. Jacobs vrlo je plastično i koncizno istražio Waitsovu biografiju & diskografiju, i ponudio čitateljima iznimnu količinu autoriziranih detalja (Waits je vrlo "nezgodan po tom pitanju, pa je Jacobs poštivao Waitsovu intimu i knjigu je sastavio gotovo isključivo prema kazivanju samog Waitsa) odlično portertirao lik & djelo autora koji se od večernjeg zabavljača u zadimljenom džez-klubu izdigao do neprikosnovenog maga alternativne scene.

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –