Stručni skup 'Kultura čitanja: što nam govore istraživanja o čitanju'
Održava se
08.09.2022. u 10h
08.09.2022. u 10h
Hrvatsko čitateljsko društvo svake godine povodom Međunarodnog dana pismenosti, 8. rujna, organizira stručni skup s ciljem okupljanja stručne javnosti i poticanja rasprava o pismenosti(ma) i dobrobitima čitanja u hrvatskom društvu. Ove godine, stručni skup pod nazivom „Kultura čitanja: što nam govore istraživanja o čitanju“, održat će se u četvrtak 8. rujna u 10 sati u Velikoj dvorani Školske knjige u Zagrebu (Masarykova 28).
Nacionalna strategija za poticanje čitanja (2017. – 2022.) ističe važnost poticanja istraživanja i međusobnog povezivanja znanstvenih istraživanja radi uspostave referentnih točaka u trajnom praćenju razvoja čitatelja i čitanja te trajne skrbi o kulturi čitanja koja zahtijeva kontinuirane analize stanja, promjene društvenog konteksta čitanja, koordinaciju i evaluaciju postojećih i razvoj novih projekata u navedenom području.
Hrvatsko čitateljsko društvo, u suradnji s Hrvatskom knjižnicom za slijepe, Školskom knjigom i Odjelom za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, organizira znanstveno-stručni skup na temu istraživanja čitanja. Istraživanja nam pružaju korisna saznanja o čitateljskim potrebama, interesima, navikama, poteškoćama u čitanju itd. Pozvani predavači iz različitih područja znanosti i struke predstavit će svoja istraživanja, a kao rezultat ovoga skupa planira se izrada Okvira za provedbu istraživanje čitanja i pismenosti.
Program:
- dr. sc. Dražen Lalić, red. prof. (Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu): Zašto je danas važno čitati i istraživati čitanje
- dr. sc. Drahomira Cupar, doc. i dr. sc. Martina Dragija Ivanović, doc. (Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru): Istražujemo li dovoljno čitanje i pismenost: analiza ocjenskih radova obranjenih na Odjelu za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
- dr. sc. Lovro Škopljanac, doc. (Katedra za komparativnu povijest hrvatske književnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu): Što nas veže uz pročitane knjige? – istraživanje sjećanja i navika čitanja
- Ivana Elezović i Ana Markočić Dekanić (Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja): Vanjsko vrednovanje čitalačke pismenosti: rezultati istraživanja PIRLS i PISA u Republici Hrvatskoj
- Tamara Kraus (Kvaka – Ured za kreativnu analizu d.o.o.): Istraživanje čitanosti i kupovine knjiga u Republici Hrvatskoj
- dr. sc. Jasna Kovačević (Knjižnice grada Zagreba, Knjižnica i čitaonica Bogdan Ogrizović): Promišljanje o čitanju temeljeno na dugogodišnjim istraživanjima u knjižnici
- dr. sc. Renata Šamo, red. prof. (Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet u Puli): Čitanje kao promjenjiv dinamički sustav
- Ana Sudarević (Osnovna škola Dubovac, Karlovac), Gordana Šutej (Osnovna škola “Ivan Goran Kovačić” Duga Resa), Zorka Renić (Medicinska škola Bjelovar): Strategije čitanja za razumijevanje pročitanog: rezultati ispitivanja
Tema skupa tradicionalno je usmjerena na povezivanje ljudi koji rade na poticanju pismenosti na svim razinama – od vrtića, preko škole i visokoškolskih ustanova do obitelji i knjižnica – kako bi svi, surađujući, djelovali na razvoj čitateljskih sposobnosti djece, učenika i studenata te tako pridonijeli obrazovanijem, sposobnijem i razvijenijem društvu.