Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Mirna Sindičić Sabljo

Uvod u francusko dramsko kazalište 20. stojeća

  • Nakladnik: Leykam international
  • 12/2019.
  • 252 str., meki uvez
  • ISBN 9789533400884
  • Cijena: 148.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.

Knjiga "Uvod u francusko dramsko kazalište 20. stojeća" Mirne Sindičić Sabljo pregled je temeljnih postojećih spoznaja o razvoju francuske dramske književnosti i kazališne umjetnosti tijekom 20. stoljeća. Ona  svjedoči o mutacijama francuskoga dramskoga pisma nakon odbacivanja aristotelovsko-hegelovskog modela te vitalnosti nove umjetnosti, one režije. Zanima se kazališnim fenomenom u njegovoj cjelovitosti, od povijesti kazališta, kazališnih institucija i tehnika do dramskog teksta i umjetnosti režije. U posljednjim poglavljima knjige pojam francuskog kazališta zamijenit će se pojmom frankofonskih kazališta.

Podijeljena je u skladu s kronološkim i tematskim odrednicama. Nakon uvodnog dijela, u kojem se predstavljaju prilike u francuskom kazalištu na samom kraju 19. stoljeća i djelovanje reformatora scene Andréa Antoinea i Auréliena Lugné-Poea, slijede dva velika dijela: 1. Francuska dramska književnost i kazališna umjetnost do 1944. godine, 2. Francuska dramska književnost i kazališna umjetnost od 1944. godine do kraja 20. stoljeća.

Oba navedena dijela podijeljena su na dvije veće cjeline, a oni potom na niz poglavlja. U njima se obrađuje niz tema vezanih uz francuski kazališni život i kazališnu umjetnost (primjerice, djelovanje Jacquesa Copeaua, Kartela četiri redatelja, Etiennea Decrouxa, Jacquesa Lecoqa, Antonina Artauda, dadaističko i nadrealističko kazalište, pučko kazalište, kazališni život u vrijeme njemačke okupacije, decentralizacija kazališta i osnivanje dramskih centara, razvoj nacionalne kazališne mreže, djelovanje Jeana Vilara, Jean-Louisa Barraulta i Rogera Planchona, značaj kazališnih festivala u Avignonu i Nancyju, djelovanje Antoinea Viteza, Rogera Blina i Jacquesa Lassallea, kolektivne kreacije, suvremena umjetnost režije itd.) i dramsku književnost (Paul Claudel, Alfred Jarry, Guillaume Apollinaire, Jean Cocteau, Jean Giraudoux, Jean Anouilh, Sacha Guitry, Marcel Achard, Marcel Pagnol, Jules Romains, André Roussin, Jean-Paul Sartre, Albert Camus, Samuel Beckett, Eugène Ionesco, Jean Genet, Armand Gatti, Michel Vinaver, Jean-Claude Grumberg, René Kalinsky, Michel Deutsch, Bernard-Marie Koltès, Philippe Minayana, Valère Novarina, Enzo Cormann, Xavier Durringer, Jean-Luc Lagarce, Laurent Gaudé itd.).

Obrađuje se i značenje niza pojmova (angažiranog kazališta, bulevarskog kazališta, kazališta apsurda, avangardnog kazališta, političkog kazališta..) u francuskom kontekstu, kao i različitih tema koje su obilježile dramsku i kazališnu umjetnost prošlog stoljeća (među kojima su, primjerice, status dramskog pisca u kazalištu, kontinuitet avangardnih tendencija, dramsko pismo između Povijesti i svakodnevice, teorije glume, dominacija redatelja u kazalištu 20. stoljeća, redateljske interpretacije klasičnih dramskih tekstova).

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –