
Izreke / Konfucije
- Nakladnik: Nova akropola
- Prijevod: Zoran Peh, Robert Čokor
- 11/2006.
- 109 str., meki uvez
- ISBN 953964318X
- Cijena: 5.97 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

Konfucije (Kung Fu-tzu, 'lat. Confucius, oko 551 - 479. prije nove ere), veliki učitelj drevne Kine, utemeljio je jedan od najvećih sustava religijske i filozofske misli. "Kineski Sokrat", učitelj "10 000 generacija", opisao je svoj život: "S petnaest godina prionuo sam na učenje; s tideset sam išao čvrstim korakom po putu vrline; sa četrdeset nisam imao više sumnje; sa pedeset poznavao sam zakone neba; u šezdesetoj sam razumijevao sve što je moje uho čulo; u sedamdesetoj, slijedeći želje srca, nisam prekršio nijedno pravilo."
Utjecaj Konfucija i njegovog učenja na kinesku civilizaciju je tako velik da se ona slobodno može nazvati konfucijanskom. Nasuprot meditativnom Lao Ceu i taoističkoj filozofiji koja smatra da "stvaralačka snaga ulazi u svijet kroz vrata ništavila", Konfucije otvara drugu orijentaciju iskonskih misaonih mogućnosti, orijentaciju pozitivne djelatnosti i zdravog razuma izgrađenog na pouci historijskog iskustva.
Njegov ideal je čovjek plemenitog karaktera koji svoje dužnosti obavlja nesebično i predano na dobrobit zajednice. Plemenit čovjek nije savršen mudrac, ali se od običnog čovjeka razlikuje po tome što je neumoran u svom učenju i nastojanju da oplemeni svoju vlastitu prirodu.
Utjecaj Konfucija i njegovog učenja na kinesku civilizaciju je tako velik da se ona slobodno može nazvati konfucijanskom. Nasuprot meditativnom Lao Ceu i taoističkoj filozofiji koja smatra da "stvaralačka snaga ulazi u svijet kroz vrata ništavila", Konfucije otvara drugu orijentaciju iskonskih misaonih mogućnosti, orijentaciju pozitivne djelatnosti i zdravog razuma izgrađenog na pouci historijskog iskustva.
Njegov ideal je čovjek plemenitog karaktera koji svoje dužnosti obavlja nesebično i predano na dobrobit zajednice. Plemenit čovjek nije savršen mudrac, ali se od običnog čovjeka razlikuje po tome što je neumoran u svom učenju i nastojanju da oplemeni svoju vlastitu prirodu.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.