Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
E-Knjiga • Piše: N. Bartolčić • 28.08.2013.

Kobo predstavio nove tablete, e-čitač i nove usluge

Kobo (tvrtka osnovana u Kanadi, a 2012. kupljena od japanske kompanije Rakuten) je na jučerašnjoj pressici održanoj u New Yorku  predstavio novu seriju tableta, unaprijeđeni e-čitač i najnovije razvojne poteze koima Kobo još više učvršćuje svoju visoku poziciju u sferi e-knjige i e-nakladništva.

Uz poboljšanu verziju 6-inčne Aure (najkvalitetniji e-čitač prema izboru utjecajnog magazina Wired) nove perjanice u Kobovoj ponudi za ovu jesen su 10-inčni Kobo Arc 10HD multimedijalni tablet visoke rezolucije, te dva Kobo Arc 7-inčna tableta, jedan visoke rezolucije za zahtjevnije korisnike i drugi za one koji tek ulaze u svijet e-čitanja. Šteta jedino što ti modeli osim povezivosti putem bežične mreže ne omogućuju i povezivost preko GSM mreže, što je npr. u Hrvatskoj koja ipak nije toliko dobro pokrivena Wi-Fi spotovima priličan nedostatak, pogotovo kod tablet modela.

Kobo je najavio i Beyond The Book servis koji će povezivati ključne pojmove u knjizi s odgovarajućim sadržajima na webu u tzv. kolekcije, a u suradnji s poznatim autorima i nakladnicima nudit će se i urednički osmišljene kolekcije popratnih sadržaja. Isto tako, Kobo namjerava znatno unaprijediti i prodaju međunarodnih magazina i časopisa

A kako je budućnost svakog pisanja i nakladništva (pa i knjižarstva) vezana uz nove generacije čitatelja, jasno je da u Kobu mnogo polažu i u taj segment najmlađih korisnika, za koje će ove jeseni za korisnike iz Kanade, SAD-a i Velike Britanije otvoriti specijalizirani Kid's store (Dječji e-dućan) gdje će i djeca moći otvarati svoje korisničke račune (naravno, povezane s onim u roditelja) i gdje će uz napredne i filtrirane opcije pretraživanja i sama moći tražiti sadržaje koji ih zanimaju.

No, da netko ne bi pomislio da je Kobo samo još jedan u nizu pretencioznih Amazonovih konkurenata potrebno je znati, kako ističe i direktor Koboa Michael Serbinis, da Kobo danas ima 16 milijuna korisnika/čitatelja u 190 zemalja svijeta; preko milijun zastupljenih autora; 20.000 „nezavisnih“ autora koji svoje knjige objavljuje preko Kobove usluge Writing Life i sada već sudjeluju u 10% ukupne Kobove prodaje e-knjiga; četiri milijuna dostupnih naslova u 68 jezika; milijune prodanih uređaja za čitanje e-knjiga (tablete, e-čitača)… što sve čini da Kobo drži primat u 10 od 13 razvijenih tržišta e-knjige u svijetu, s tendencijom daljnjeg rasta u Brazilu, Italiji, Južnoj Africi, Indiji i Kini.


U jednom trenutku govorkalo se da će Kobo ući i na hrvatsko tržište e-knjige, no kako se ono nije razvijalo niti je Hrvatska pretjerano mnogoljudna zemlja, okretanje Dalekom istoku ili nekim drugim neusporedivo većim tržištima bio je savim logičan potez.

Gotovo i proročanski jer što se Hrvatske tiče nas čeka teška, srećom ne još i izgubljena, bitka za hvatanje priključka s e-nakladništvom u svijetu.

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –