Vijest • Piše: I.P. - MV • 10.12.2019.

Tonči Valentić dobitnik nagrade 'Julije Benešić' za najbolju knjigu književnih kritika

Nagrada "Julije Benešić" koja se dodjeljuje za najbolju knjigu književnih kritika, pripala je Tončiju Valentiću za knjigu "Arhipelag suvremene filozofije" (Durieux, 2018).

Nagradu su mu sklopu 22. Đakovačkih susreta hrvatskih književnih kritičara dodijelili Ogranak Matice hrvatske u Đakovu i Društvo hrvatskih književnika (DHK), Ogranak slavonsko-baranjsko-srijemski.

Tonči Valentić pripadnik je srednje generacije hrvatskih filozofa, sociologa i interdisciplinarnih teoretičara kulture. Njegov "Arhipelag suvremene filozofije" sastoji se od sabranih kritičkih prikaza, recenzija i osvrta na 52 djela domaćih i stranih autora koji su obilježili protekla dva desetljeća na različite načine. Knjiga precizno i sustavno prati te kritički registrira višestrukost i razgranatost filozofijskih smjerova i intencija suvremenih humanističkih znanosti.

Predavač teorijskih kolegija na Tekstilno–tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Tonči Valentić (1976) diplomirao je filozofiju i komparativnu književnost u Zagrebu, magistrirao sociologiju i antropologiju u Budimpešti i doktorirao sociologiju u Ljubljani. Objavio je dvije knjige — "Mnogostruke moderne" (2006) i "Camera Abscondita: Zapisi o ontologiji fotografije" (2013), te petstotinjak autorskih tekstova iz područja filozofije, filma, književnosti, politike, medijske teorije i sociologije u brojnim domaćim i inozemnim publikacijama. S engleskoga jezika preveo je deset knjiga i stotinjak stručnih tekstova iz filozofije i sociologije. Sudjelovao je na četrdesetak seminara i konferencija u Hrvatskoj i inozemstvu, te kao član žirija na brojnim međunarodnim filmskim festivalima.

Tonči Valentić

Arhipelag suvremene filozofije : Kritički vodič

• Durieux 10/2018.
  • 265 str., meki uvez
  • ISBN 9789531884440

Tonči Valentić pripadnik je srednje generacije hrvatskih filozofa, sociologa i interdisciplinarnih teoretičara kulture. Njegov 'Arhipelag suvremene filozofije' sastoji se od sabranih kritičkih prikaza, recenzija i osvrta na 52 djela domaćih i stranih autora koji su obilježili protekla dva desetljeća.