Veliki porast prodaje smartphonea i tableta u Hrvatskoj - prilika za e-knjigu
Održava se
01.01.1901.
01.01.1901.
Svakim danom sve više i više ljudi pristupa Internetu preko mobitela, prijenosnih računala, tableta ili televizije…Penetracija Interneta u Europi iznosi preko 65% i još uvijek raste.
Najnovije istraživanje GfK "Retail and Technology” za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju prati prodaju tableta, mobitela/smartphone-ova. Prikazani podaci odnose se na 2012.-u godinu, kao i za prvu polovicu ove, 2013.-e godine: volumen prodaje kod obje kategorije proizvoda raste, međutim, potrebno je istaknuti da je rast u prodaji tableta uistinu značajan u odnosu na prethodnu godinu.
Tržište tableta je pokazalo značajan rast u odnosu na prvu polovicu prošle godine: U Sloveniji je zabilježen rast prodaje tableta od 160%, u Srbiji od 530%, dok je u Hrvatskoj prodaja tableta u odnosu na prvu polovicu 2012.-e porasla za čak 780%. U prvoj polovici ove godine u Sloveniji je prodano 33.569 tableta, u Srbiji 35.157, a u Hrvatskoj 172.089. Na osnovi rezultata prodaje i ostalih čimbenika na tržištu, može se predvidjeti da potražnja za tabletima neće padati. Potrošače sve više i više privlače različite prednosti tableta kao uređaja, među kojima se mogu izdvojiti njegova prenosivost, mala težina, atraktivan dizajn i na kraju, pristupačna cijena za sve ono što su njime dobili.
Povežu li se ovi podaci s ipak neizbježnim razvojem e-knjiga i e-nakladništva u Hrvatskoj (pitanje je, naravno, kada će se on napokon i dogoditi) pokazuje se da tehnološka podloga za to u sve većoj mjeri postoji (barem s korisničke strane) jer prema nekim istraživanjima nije čak ni presudno da broj tableta (ili e-čitača) dosegne veliku brojku (a već ih sada ima nekoliko stotina tisuća) budući je broj korisnika koji čitaju uz pomoć svojih pametnih telefona i veći.
Naime, istraživanje koje je nedavno predstavio Readmill, čiju aplikaciju za čitanje e-knjiga koriste mnogi vlasnici iPhonea i iPada (ali i uređaja na Android platformi), pokazuje da se veći broj Readmillovih korisnika čita e-sadržaje na pametnim telefonima nego na tabletima. Iako se obično smatra da je veličina i kvaliteta ekrana presudan faktor koji pospješuje e-čitanje, činjenica je i da mobilnost može utjecati na isto, tim više što se najnoviji pametni telefoni proizvode sa sve većim dimenzijama ekrana, pa su već i nastali hibridni uređaji koji su po svojim dimenzijama nešto između do jučer uobičajenih dimenzija pametnih telefona i tableta.
Drugim riječima, tehnologija i broj uređaja ne može nam više biti izlika za zaostajanje sa suvremenim svijetom u kojem je e-knjiga i e-nakladništvo u ekspanziji, i gdje se sve više kristalizira da su i tiskana izdanja još uvijek snažno prisutna na knjižnim tržištima, i da je zapravo sinergija tradicionalne tiskane i e-knjige put kojim se kreće suvremeno nakladništvo.