Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Sandra Pocrnić Mlakar ×

Razgovor • 13.06.2019.

Monika Herceg: Poeziju sam trebala kako bih preživjela onaj dio majčinstva o kojem se kod nas malo govori

Ne razmišljamo često o nekim problemima kada smo u prostoru ugode, imamo svoja dobra primanja, miran život, kavu knjigu i boli nas briga. Ja želim da ta knjiga onda barem nešto napravi tom mirnom čitatelju. Želim da ga makne iz umrtvljenosti. Da pokrene mozak. Najzahvalnija sam bila onim knjigama koje su me najviše boljele...
Razgovor • 07.06.2018.

Lidija Deduš: Rat je promijenio psihološki DNK

Posjetila sam Sarajevo nekoliko puta nakon rata i vidjela da su se ljudi podijelili na one koji su ostali i one koji su otišli. Rat je promijenio psihološki DNK, da ga tako simbolično nazovem, ljudi su se iz prijatelja preko noći pretvarali u neprijatelje, riječju – u međuljudskim odnosima je nastala rupa kojoj će trebati mnogo vremena da sraste, ako ikad.
Razgovor • 06.06.2018.

Luiza Bouharaoua : Ustroj društva otežava ostvarivanje i održavanje bliskosti

Priča ne mora biti o prosvjedu da bi bila protestna. Osobne priče su pamtljive, s njima se lako identificiramo i na takvom mikro planu moguće je jasno oslikati i prokazati sve ono što smo internalizirali, sve što nam je nametnuto, točno locirati gdje i kada smo posustali i gdje se možemo početi boriti.
Razgovor • 07.06.2017.

Nikola Leskovar : Osjećajnost i empatiju sačuvat ćemo neprestano tražeći ljubav

Osjećajnost i empatiju trenutačno pronalazim u proznim i poetskim statusima na Facebooku koji objavljuju prijatelji pisci i pjesnici. To je čista ljubav. To bi bio i odgovor na pitanje kako sačuvati osjećajnost i empatiju, tako da se neprestano traži ljubav. I čitanje knjiga je ljubav, sjekira za smrznuto more u nama (Kafka).
Razgovor • 06.06.2017.

Lucija Butković : I moja generacija, i sve naredne, bit će emotivne žrtve rata

Roland Barthes napisao je da je govorni aparat dodirni aparat. Mislim da se to može primijeniti i na poeziju – ona mora istovremeno stilski očuđivati i dodirivati čitatelja. Zato pokušavam kombinirati začudno i banalno, pjesmu, često i vrlo nasilno, vratiti na zemlju kad postane previše umjetna.