Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

kazalište ×

Razgovor • 12.08.2023.

Nataša Govedić : Nema šanse da ikada postaneš umjetnik ako u sebi nemaš ogroman kritički kapacitet

Ako se naučimo stalno i radikalno mijenjati, obzirom da se sve oko nas stalno i radikalno mijenja, moći ćemo se nositi s katastrofama i čudima. U kazalištu najneposrednije radimo s tim osjećajem promjene, neprekidne, opresivne, nezaustavljive. Surfamo na elektronima koje spominješ. Padamo s nogu od fleksibilnosti. A književnost je apolonijska, transična, u njoj sanjamo i proričemo, izmišljamo anti-vrijeme.
Kritika • 17.02.2021.

Jerzy Grotowski : O kazalištu i glumi

Red, rad i disciplina, Grotowskijev je refren o glumačkoj vještini. Onda kada se ugleda u Stanislavskog i njegovu „metodu fizički radnji“ od njega se odmah odmiče jasno distingvirajući pojmove tehnike i estetike. Ono što Grotowski od Stanislavskog baštini njegova je tehnika, očitovana u radu na profesionalizaciji glumačke prakse koju je u konačnici uspješno uobličio u jednu cerebralnu disciplinu...
Razgovor • 06.03.2019.

Dario Harjaček : Lektire bih zajedno s vjeronaukom izbacio iz škola

Prezir prema drugačijima skrivao se duboko, taj prezir se nije odnosio samo na manjine, nego i na susjede, pa čak i prijatelje. Taj nedostatak ljudske otvorenosti nazvao bih ultimativnim konzervativizmom. Konzervativizam je prvenstveno potpuna odsutnost empatije prema bilo čemu s čim se u potpunosti ne možemo identificirati.
Najava • 28.05.2018.

Predstavljanje knjige Snježane Banović 'Službeni izlaz'

U ponedjeljak 28. svibnja 2018. u 19 sati na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu održat će se predstavljanje nove knjige Snježane Banović 'Službeni izlaz: Eseji, ogledi i kolumne o kazalištu, kulturi i politici'.
Razgovor • 27.03.2017.

Una Bauer : Ne trebamo sjediti i čekati povratak Isusa Krista Umjetnika i praviti se da se ništa oko nas ne događa

Stvari koje me zanimaju meni se čine vrlo logično povezanima. Ples i kazalište su one forme koje nisu završene u sebi, jer u njima postoji potencijal da stvari budu i drugačije. Predstava je uvijek u događanju iznova i uvijek se iznova utjelovljuje. Živa je. I ta je živost, ta mogućnost neočekivanog ono što me vuče kazalištu i plesu