Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

kriminalistički roman ×

Preporuka • 29.12.2024.

Philippe Corcuff : Krimići, filozofija i društvena kritika

Philippe Corcuff se ne bavi ni književnom teorijom ni književnom kritikom, ali taj profesor političkih znanosti očito voli čitati romane s kriminalističkim zapletom. Jedan krimi-podžanr, američki noir roman, on smatra osobito zanimljivim. Analiza takvih romana, poduzeta sa stajališta filozofa, pokazat će da ti krimići otkrivaju kako neke od ključnih aspekata suvremenog života tako i kritike...
Najava • 10.10.2024.

Tribina Bez cenzure: Zašto više volimo strane krimiće i misterije negoli domaće?

U Društvu hrvatskih književnika u četvrtak, 10. listopada 2024., u 18 sati, održat će se polemička tribina 'Bez cenzure' pod nazivom Zašto više volimo strane krimiće i misterije negoli domaće?. Sudjeluju: Dino Milinović, Edo Popović i Stjepo Martinović, a urednica i voditeljica tribine je Lada Žigo Španić.
Kritika • 11.06.2024.

Jurica Pavičić : Žigice

Pavičićev novi roman je vizualan i filmičan, što mu je, s odmakom gledano, i najjači adut; autor spretno organizira mizanscenu pa lakom rukom po njoj premješta figurice prepuštene vrteški sudbine. A čitatelj, on prizorište ne promatra sa strane, nego je čitavo vrijeme unutar kadra, guši ga smrad gareži, ali i tješi miris pašticade za koju u knjizi dobivamo sugestivan recept.
Kritika • 25.04.2024.

Edo Popović : Hrvatski pasijans

Osim što je hrabra, knjiga je i duhovita: ne nužno zato što nas Popović pod svaku cijenu želi nasmijati, već prije svega jer se naša zbilja, čak i kada je svedemo u okvire digresije, često ne razlikuje od najcrnjeg humora. Popović se ne libi pisati izrijekom, pa bi protagonisti 'novog hrvatskog kulturnog imaginarija', čije vrijeme vlasti dolazi, s piscem koji se k tome drznuo podržati 'protuhrvatski...
Kritika • 26.11.2023.

Kristian Novak : Slučaj vlastite pogibelji

Kristian Novak je vrhunski pisac jedne male književnosti koja vrvi od prosječnosti do te mjere da se u moru književne makulature financirane kojekakvim državnim i paradržavnim fondovima teško vidi prava vrijednost. On svoje i dvojbe svih nas smješta u žanr, a da pritom nimalo ne gubi na visokoj intelektualnoj razini svoga pisma. Spojiti žanrovski prosede, propitivanje o društvenoj etici i romanopisanje...