Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Višnja Vukašinović ×

Kritika • 27.09.2013.

Feri Lainšček : Nedodirljivi

Lainšček svoje Cigane naime smješta u kontekst recentne povijesti ovih prostora pa su njegovi živopisni junaci duboko obilježeni prilikama u komunističkoj Jugoslaviji te svjedoče ratovima i brzopoteznim smjenama ideologija. Njihove pak privatne preokupacije su univerzalne - more ih ljubav i smrt - te su se prisiljeni s njima obračunavati na često tragikomičan način, dakle posvema ljudski, bez debelih...
Kritika • 03.09.2013.

Francois Weyergans : Boksačka demencija

Lutajući po labirintima starčevih sjećanja vozimo se fantomskom kočijom što je vuku utvare njegove prošlosti, a Weyerginas ih vješto uobličuje u niz živopisnih anegdota jednog po svemu raskošnog životnog puta. Sa šarmantnim Melchiorom među ostalim putujemo u Mađarsku njegovih predaka, filmske festivale u Berlinu, Veneciji i Cannesu, susrećemo dive i velike redatelje, ali i nepoznate muškarce i...
Kritika • 22.07.2013.

Joseph Roth : Priča o 1002. noći

U europskoj književnosti dvadesetog stoljeća o besmrtnoj vatri ljudske žudnje, kao i o neizlječivoj melankoliji što žari iz njenih opeklina, teško da je itko pisao uvjerljivije i zavodljivije od Josepha Rotha. Taj je austrijski pisac i novinar svojih 14 romana objavio dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća. U njima je pišući o propasti Habsburške monarhije kroz priče marginaliziranih gubitnika...
Kritika • 27.06.2013.

Eric Rohmer : Dvije ili tri stvari koje znam o filmu

Filmski prostor Rohmer vidi kao totalitet koja počiva na dijalektičkom odnosu između konačnosti projekcijskog ekrana i beskonačnosti prostora dočaranog filmskom slikom. Koristeći specifično filmska izražajna sredstva poput kadriranja i montaže, filmski autor prikazuje ukupnost realnog prostora koja posljedično odražava kompleksnost same stvarnosti. Zadate dimenzije ekrana pak suočavaju nas sa...
Kritika • 24.06.2013.

Zoran Kravar : Uljanice i duhovi

Stribor i njegov metalni kavez postali su stalno mjesto autorovih zadarskih šetnji, a razloge tome objašnjava ovako: “On živi od kisika koji i ja udišem, a svoj puni rast dosegnut će u doba kad mene više ne bude. Ali, moj je genetski Bauplan nov, a njegov prastar. Oko njegovih predaka, s kojima je istovjetan, hodali su iguadoni, a njihovo lišće brstili apatosauri (…) ukratko, nije šala...
Kritika • 21.02.2013.

Gerard Donovan : Julius Winsome

Portret junakove samoće sastavljen je od gustog mozaika što ga čine suptilne impresije i opisi natopljeni metafizičkom jednostavnošću koji uvjerljivo prenose specifičan životni osjećaj nježnog usamljenika istovremeno objašnjavajući njegovo odavanje brutalnom osvetničkom pohodu. Samoća zahtjeva metaforu, a Donovan je iznalazi u pustom šumskom svijetu obavijenom neumoljivom zimskom bjelinom. Zaleđenost...
Kritika • 11.02.2013.

Samuel Beckett : Neimenjivi

Kao i u svojim dramskim tekstovima, Beckett u "Neimenjivom" spaja apokaliptični rasap materijalnih i duhovnih datosti s jezičnom igrom punom paradoksa i humora. Već se u prethodnim prozama "Malone umire" i "Molloy" događalo da tekst uvrćući se nad samog sebe do neprepoznatljivosti dovodi narativnu komponentu, a u "Neimenjivom" u potpunosti samog sebe razgrađuje, uništava, jede, te se time do kraja ...
Kritika • 23.01.2013.

Viktor Žmegač : Prošlost i budućnost 20. Stoljeća: Kulturološke studije epohe

U Žmegačevoj knjizi naglasak nije na prikazanim djelima već na središnjim preokupacijama prošlog stoljeća, a koja kroz njih razaznajemo zahvaljujući autorovu lucidnom odabiru. Na pitanje nazire li se zajednička nit među spomenutim djelima odgovor je potvrdan, pa možemo ustvrditi kako je autor ispunio zadatak koji si je postavio. Njegova knjiga nije tek prikaz spomenutih djela, već i iznalaženje...