Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Višnja Vukašinović ×

Kritika • 14.01.2013.

Jean Cocteau : Užasna djeca

Cocteau je iz surove realnosti otputovao u svijet svog djetinjstva koje je za njega bilo i ostalo najbolje čuvanom tajnom umjetničke moći. Priča o bratu i sestri čija veza neprestano koketira s onom incestuoznom donijet će očekivanu kaznu pa Cocteauvov roman u tom smislu ne nudi ništa dramatično novo. Ono što je u njemu posebno i drugačije jest autorova pripovjedna tehnika koja jednako tretira...
Kritika • 16.12.2012.

Raduan Nassar : Drevni rad

Nassarova je književna slava zasnovana na njegovom prvom, posljednjem i jedinom romanu "Drevni  rad". A je li uopće riječ o romanu u pravom smislu te riječi ponešto je upitno. Nassar piše teško prohodnu poetsku prozu u kojoj se ono što nazivamo radnjom pojavljuje tek u naznakama te je priča koju roman iznosi svojim pravocrtnim i uskim zamahom primjerenija kratkoj prozi. Karakterizacija likova svodi se...
Kritika • 16.11.2012.

Dean Duda : Kultura putovanja

Otputovati nekamo i tako doživjeti snažne retoričke momente dolaska odnosno rođenja, upoznavanja novog odnosno sazrijevanja te naposljetku povratka to jest smrti, zapravo znači iskusiti život u malom. Putovanje je tako optimalna metafora promjene na koju je čovjek neizbježno osuđen. Krećući se iz svjetlosti u tamu, iz života u smrt, iz neznanja u znanje spoznajni subjekt neprestano putuje, fizički i...
Kritika • 05.11.2012.

Emma Donoghue : Soba

Jack je rođen u zatočeništvu te je svih pet godina svog života proveo u jednoj jedinoj sobi pa odatle naziv romana. Društvo mu prave majka i "Telka", kako Jack naziva televizor, u inspiriranom prijevodu Vlatke Valentić, te vjeruje kako izvan sobe ne postoji ništa. Mama mu je, naime, objasnila kako ni jedna od stvari koje vidi na ekranu zapravo ne postoji. Zašto su njih dvoje zatočeni u sobu, pitate se,...
Kritika • 18.10.2012.

Antal Szerb : Putnik i mjesečina

Svoj erudiciji unatoč "Putnik i mjesečina" nije zaboravljeni klasik europske književnosti, već inventivno i inteligentno napisan triler lukavo smješten u jednu od poviješću najbogatijih europskih zemalja. Čitanje Szerbovog roman nalikuje ugodnoj vožnji toskanskim krajolikom kojoj ćemo se vraćati samo onda kad nas na nju podsjete izblijedjele fotografije. Dok sjedimo u uigranim konjima upregnutoj kočiji...
Kritika • 13.08.2012.

Eduardo Mendoza : Čudesno putovanje Pomponija Flata

Mendoza koristi biblijske likove kao i aluzije na brojne anegdote iz Svetog pisma i antičke kulture kako bi potragu učinio urnebesnijom. Epizodna struktura kao i obilje razgovora s uvijek novim licima povezuju detektivski roman s tradicijom koja je ključna za razumijevanje "Čudesnog putovanja", a to je ona pikarskog romana. Mendoza se vješto poigrava njenim datostima često ih postavljajući naglavačke -...
Kritika • 06.08.2012.

Paul Auster : Nevidljivo

Očekivati od Austera da prodre u dublje slojeve ljudskog iskustva znači promašiti poantu njegove književnosti. U svojim djelima on ne demostrira moć uvida, kao ni snagu riječi, već čaroliju dobro ispričane priče. Stoga pred čitateljem neprestano izvodi dopadljive mađioničarske trikove nudeći mu uvijek nove preokrete i zagonetke. A kad nestane sve te čarolije lako ćemo mu oprostiti što nas...
Kritika • 31.07.2012.

Ryszard Kapuscinski : Putovanja s Herodotom

Opisujući na jednom mjestu Herodota Kapuscinski kao da govori o sebi: „Živi punim životom, poznaje cijeli svijet, susreće mnoštvo ljudi, sluša stotine priča; djelatan je, pokretan i neumoran,neprestano nešto traži, stalno je nečim zauzet. Htio bi upoznati i doznati još puno stvari, problema o tajni, riješiti toliko zagonetki, odgovoriti na dugu litaniju pitanja, ali naprosto mu manjka vremena...