Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Razgovor ×

Razgovor • 29.09.2010.

Daniela Angelina Jelinčić : Hrvatskoj nedostaje kulturno-turističkih programa!

Lakše je kreirati i vlastiti brend kada se zna što imamo. Mi se često smijemo Amerikancima koliko malo znaju o europskoj umjetnosti, no u njihovim su školama i te kako razvijeni programi koji se temelje na američkoj umjetnosti. Nije onda čudo da svi znaju za Andy Warhola i da on može postati brend. Kod nas, međutim, postoji uvjerenje da naši umjetnici nisu toliko 'jaki' da bi mogli...
Razgovor • 26.09.2010.

Aleksandra Kardum : Stvarnost je presložena da bi ju vjerno preslikali

Divim se kolegama koji studiozno odrede fabulu i okvir, i planski ga popunjavaju, čula sam za takve priče. Nažalost (ili na sreću), ne mogu se na to primorati. Naime, rado bih, ali ne znam što će se događati dalje s mojim likovima sve dok ponovno ne otvorim laptop. Ne mogu reći da vodim svoje likove, prije bi bilo da, ako su dobro ocrtani i zažive svojim samostalnim životom, vode oni mene - i čitavu...
Razgovor • 22.09.2010.

Diana Matulić : Najbolji dio uredničkog posla je svakodnevno usavršavanje

Često u razgovorima kažem da kada se pohvali prevoditelja, da bi se trebalo pohvaliti i urednika, a kada se pokudi prevoditelja, onda treba pokuditi i urednika. Urednik je ipak najodgovorniji za ono što pušta u tisak. No ipak, ponekad ne ovisi ni sve o njima jer postoje drugi pritisci koji zahtijevaju brzo objavljivanje knjige. Svakako, ja se trudim napraviti svoj dio posla najbolje što mogu i ne štedim...
Razgovor • 23.06.2010.

Dražen Katunarić : Glazba je jedna od najgorih diktatura

Treba biti svjestan da mnoge knjige, pogotovo poetske ili esejističke ne bi nikad izišle bez državne potpore, a njima je pomoć i najpotrebnija. Treba biti svjestan i da se prodaja nekih važnih knjiga može brojiti na prstima jedne ruke, a da su te knjige ipak neophodne jednoj kulturi. One naprosto moraju postojati premda nisu komercijalne.
Razgovor • 16.06.2010.

Nada Mihelčić : Kroz život treba prolaziti poput djece koja šetaju Velesajmom

Ja sam vrlo, vrlo glasan zagovornik teze po kojoj se pisanje za djecu bitno razlikuje od pisanja za odrasle. Naime, ukoliko se želite latiti ikakvog pisanja, prije nego zapišete prvu rečenicu morate u glavi raščistiti barem dvije stvari: što želite reći i kome ste to govorenje namijenili. To će vas odmah ograničiti jasnim spoznajama o tome kamo ne možete smjestiti radnju i kakvim jezikom se ne...
Razgovor • 10.05.2010.

Strahimir Primorac : Bitno je da kritičar stekne povjerenje svoje publike

Osobito važnim držim kritičarev moralan, pošten odnos prema čitatelju, prema autoru i prema njegovu ostvarenju (a onda je to  istodobno i pošten odnos prema samome sebi). Što taj "pošten odnos" podrazumijeva? Među ostalim odmak od utjecaja izvanknjiževnih faktora kao što su klanovi, različite interesne skupine, utjecajni urednici-pisci, političke ili stranačke simpatije ili antipatije, poetička...
Razgovor • 03.05.2010.

David Byrne : Volim voziti uspravno

Uobičajeni radijus kretanja, pa tako i iskustva, pješacima je približno nekoliko kvartova od kuće - toliko smo spremni prošetati kako bismo kupili namirnice, novine ili otišli popiti kavu. S biciklom je taj radijus desetak puta veći - a ponekad čak obuhvaća cijele gradove, kao što je to slučaj s nekim europskim gradovima. Naravno, s automobilom se on još više povećava, ali na biciklu je...
Razgovor • 19.04.2010.

Ivana Simić Bodrožić : U meni žive dvije osobe

I dalje pišem poeziju nakon romana, čini mi se da gospođica pjesnikinja i gospođa prozaistica (jer se ona pojavila u braku), imaju jedna od druge koristi. Kao da imam više mjesta pa onda mogu birati i vidjeti kuda me neki istančani osjećaj odvede, u pjesmu ili u priču. Ali, budući da i u stvarnom životu imam dvoje klinica, premda su posve različiti, nema onoga koji mi je draži. Tako mi je sad i s...