Izvan okvira : Kvalitativni iskoraci u shvaćanju i oblikovanju predškolskog kurikuluma
- Nakladnik: Element
- 11/2015.
- 272 str., meki uvez
- ISBN 9789531976749
- Cijena: 19.91 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Stvaranjem samostalne Hrvatske, stvorila se pretpostavka za razvoj institucijskog odgoja i obrazovanja zasnovanog na pluralizmu pedagoških ideja i koncepcija čiju okosnicu predstavljaju humanističke ideje i razvojno-primjerena praksa. No, skromne refleksije na samu odgojno-obrazovnu praksu svjedoče o tome da se tradicionalna shvaćanja djeteta i djetinjstva, kao i tradicionalna organizacija odgojno-obrazovnog procesa ne mogu lako napustiti niti se to može postići administrativnim postupcima. Kvaliteta odgojno-obrazovne prakse se u mnogim hrvatskim vrtićima nije ozbiljnije mijenjala posljednjih dvadesetak godina nego je još uvijek opterećena raznim tradicionalizmima.
U ovom radu Edite Slunjski i suradnika istražuju se neke nove mogućnosti razvoja predškolske odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, kako bi se pružila podrška ustanovama koje žele izaći iz okvira.
Rad je podijeljen na tri veća poglavlja, od kojih je prvo teorijski prikaz novih shvaćanja značajki odgojno-obrazovnog procesa i kurikuluma, drugo opisuje različita shvaćanja procesa unapređenja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma dok je u trećemu iznesen prikaz petogodišnjeg istraživanja i mijenjanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma u sedam hrvatskih vrtića tj. njegovih 25 objekata.
Knjiga je obogaćena sa 86 priloga s kolornim fotografijama dječjih aktivnosti u vrtićima.
Edita Slunjski izvanredna je profesorica i voditeljica katedre za predškolsku pedagogiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Profesorica Slunjski po zanimanju je odgajatelj, pedagog i sveučilišni profesor. Autorica je tridesetak znanstvenih radova i poglavlja u knjigama, petnaestak stručnih radova te deset knjiga i priručnika. Svoj stručni i znanstveni interes najviše je usmjerila problematici ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te istraživanju i tvorbi kurikula ranog odgoja. U svom radu zastupa interdisciplinarnost i humanističku orijentaciju u radu s djecom te sudjeluje u provedbi kontinuiranog profesionalnog usavršavanja odgajatelja i drugih stručnih djelatnika vrtića.
Godine 2015. nagrađena je Godišnjom nagradom za popularizaciju i promidžbu znanosti za izniman doprinos popularizaciji znanstvenih spoznaja o potencijalima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
U 2014. godini autorica je objavila 9 priručnika pod nazivom "Kako djetetu pomoći da..." u kojima vješto i na zanimljiv način znanstvene spoznaje pretače u razumljiv, optimističan i lako čitljiv tekst koji čitatelja okupira, inspirira i obogaćuje.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.