Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Goran Rem

Retorika kritike : Književna i medijska kritika

  • Nakladnik: Matica hrvatska Osijek
  • 06/2010.
  • 471 str., meki uvez s klapnama
  • ISBN 9789532420685
  • Cijena: 149.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.
Nakon "Zadovoljštine u tekstu" iz 1989., ovo je druga Remova knjiga kritike.

Dok je prva knjiga obuhvatila najuže recepcijsko polje sredine i kraja osamdesetih, "Retorika kritike" je "dokumentarij" sveukupnog Remova kritičkoga djelovanja u proteklih 30 godina (doslovnije, prvi je tekst datiran 1980., a posljednji 2010.) koji daje na uvid tzv. "redateljske verzije" tekstova, naime njihov izvorni i prvotni autorski rukopisni integrum, a ne objelodanjene varijante na koje je često svašta utjecalo.

U ovu knjigu nije uvršten kritički materijal iz "Zadovoljštine u tekstu".

Uz žanrovske razlike samih tekstova, proizašle iz predmetnih zahtjeva (poezija, proza, drama, teatar, rock koncert, likovnost, multimedija...), ali još i više iz medija za koje su pisane (dnevne novine, tjednik, podlistak za kulturu, omladinski tisak, književne novine, književni časopisi, medijski časopisi, predgovori, pogovori, uvodnici, uredničke recenzije...), knjigom je komponirana i najjednostavnija podjela na "jedannajedan" kritičke tekstove i na "panoramske" oblike esejističko-preglednoga pisma.

Removo je pismo posljedica pozornoga recepcijskog dina-mizma, problemski je ekstraktno, žanrovski i medijski interretoricizirano, evaluacijski zaokupljeno i implementirano teorijski osvježenim uvidom te, zbog svega toga, paradigmatski strategijski model diskursne (unutar- i medu) pokretljivosti postmoderne kritike.

***

Goran je Rem rođen 12. studenog 1958. u Slavonskom Brodu. Završio je Pedagoški fakultet u Osijeku - studij jugoslavistike. Magisterij naslovljen "Aspekti metajezičnosti u suvremenom hrvatskom pjesništvu", obranjen 1987. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, kod mentora prof. dr. sc. Miroslava Sicela. Doktorat naslovljen "Intermedijalnost u suvremenom hrvatskom pjesništvu", obranjen 1998. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, kod mentora prof. dr. sc. Cvjetka Milanje.

Od 1992. predavač Stilistike, znanstveni asistent na Novoj hrvatskoj književnosti od 1995., viši asistent na Novoj hrvatskoj književnosti od 1998., docent od 1999. na Novoj hrvatskoj književnosti, izvanredni profesor na Novoj hrvatskoj književnosti od 2005. Redovnim je profesorom od 2009. Voditelj međunarodnog znanstvenog skupa "Modernitet druge polovice XX. stoljeća, postmodernitet - dani Ivana Slamniga & Bore Pavlovića". Kolegij(i) koje trenutačno predaje su: Nova hrvatska književnost, Modernitet 20. stoljeća, Suvremena hrvatska književnost, Stilistika, Stilovi medijske kulture.

Rođen u Slavonskom brodu, gdje sam, usprkos ljuljanju, od Dubravke Ciliga pa od Cagarićke naučio skok shoot. Školski dio života proveo u dvije škole Josip Kozarac… Svakako mi je formativnom traumom uzbuđenje iz 1971., kada je središnji trg Vinkovaca ispunjen, na lesonit apliciranim, desetcima hrvatskih grbova i disneyevih likova "u naravnoj veličini" (potonji nastali u protoprotpikčers radionici)… U gimnaziji počeo pohađati Dom omladine koji je 1972. pun ZZ Top, Free, Cockney Rebel i Bryana Ferryija, a 1992. ga nema.

U Vinkovcima sam 1975. od Marinka Reslija dobio objašnjenje razlike između fankyija i punka a 1976. na radio fanzinu čuo Štulićevu pjesmu Teško vrijeme za matore. Dvije godine kasnije čuo sam dvostruki live album Joan Baez. Godine 1977. osnivam FFOS., filmologiju slušam kod Ante Peterlića, a staroslavenski kod Eduarda Hercigonje, Novu predaje Ivo Bogner, dok 1981. slušam kod Jerka Joy Division, slušam i Slavoja Žižeka, Nenada Miščevića i Zorana Kravara. Časopis studenata FFOs, nazvan Rijek, uređujemo 1980. i 1981.
Decades Joy Division i više ništa nije bilo isto, ni slično. I nikad i niko.
Te 1983. je postpunk došao u Osijek na svoju književnu večer s badgeom Joy Division, a poslije programa otišao noise, s badgeom Sonic Youth zakvačenim u cafeu Wallosh. Sa svjetlom koje nikada nije izlazilo.
Od 1984. projekt Quorum ulazi u Osijek i praši po 20 književnih večeri godišnje sve do 1990. kada je os-zg rock magazin Heroina najprivatniji i najbučniji, a Razumno bezumne Majke njihovi svečani promotori.
Opet te, ali 1985., upoznajem Capana, MŽ-a, Vojislava Despotova i Nataliju Dudaš te Svetislava Jovanova, napose Veliko i malo Botha Straussa.
U Tenu 1986. pa 1987. i svih drugih osamdesetih, do Married Bodiya, album Sexe slušam albumom svake godine u južnoj mittelleuropi, zapravo svugdje istočnije od Seattlea..

Za Rat pripremni izvodimo Noise Slawonische Kunst, ZPA, Blueblanche, tango… album, predstavu, izložbe, knjige, čitanje Hrvatske, nastup Finkielkrauta u Nuštru, pišemo Glavaševića.

Sve poslije su MAJKE I DJECA, igrokaz Pobuna junakinja 2003., te EGZISTENCIJALNI NOISE-SURF, Sjenjak, medijski projekti s Ivanom Šeremetom i Ivanom Faktorom.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve knjige –