Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Ana Ðokić ×

Razgovor • 18.04.2012.

Tomica Šćavina : Ovaj svijet je zeznuto mjesto

Ne znam kako to funkcionira kod drugih pisaca, ali meni je za pisanje prvog romana "Brod za Lajku" frustracija bila vrlo značajno gorivo za pisanje. Cijenim frustraciju. Ona mi nešto govori, zbog nečega je tu i tjera me na transformaciju ili na kreaciju, što je ponekad jedno te isto. Međutim, nije sve u frustraciji. Ponekad imam osjećaj da pisanjem romana radim neki unutarnji razmještaj, kao da si...
Razgovor • 06.02.2012.

Faruk Šehić : Ljudsko biće nije u srodstvu s božanskim bićima

Kakav bih ja to bio čovjek kada bih u svoju literaturu ugrađivao mržnju. To je nemoguće, papir se opire tome, riječi, jezik sve se opire tome. Svi dobri pisci su mahom antinacionalisti. Moja književnost o ratu je takva kakva je, realna. To je snimanje filmskom kamerom. Kad gledaš taj film na tebi je da donosiš zaključke. Sve je vidljivo, nema relativizacije, zna se vrlo dobro ko pripada kojoj vojsci....
Razgovor • 01.12.2011.

Literatura bi se uskoro mogla pretvoriti u neku vrstu plemenite reportaže

Oni su mladi. Oni puno čitaju. Oni prate i bosansku, i regionalnu, i svjetsku književnost. Okupljaju se oko književnog časopisa (sic!). Imaju oštra zapažanja. I još oštrija pera. Oni su nove književno-kritičarske bosanske snage. U ime književnih kritičara književnog časopisa  (sic!) na pitanja Ane Ðokić odgovara glavni urednik, Mirnes Sokolović.
Razgovor • 29.10.2011.

Zdenko Bašić : Stvarati da bi razvijali sebe

Vile i sva ta bića, puno su više od mitskih pojava i likova iz mašte. Sjeverozapadni dio Medvednice je tamo gdje sam odrastao, to su i predaje koje sam slušao, to su i šume koje sam poznavao. Nije mi bila ideja iznositi strogo etnološki materijal i strogo kazivanja starih ljudi. Već uhvatiti nešto osobno i živo. Kao što su to nekada bili stari pripovjedači, oni koji su u večernje sate sjeli i...
Razgovor • 11.10.2011.

Ivana Guljašević : Još uvijek uglavnom gazim po trnju

Knjiga ima samo jedan cilj, a to je doći do čitatelja i do drugog čitatelja i trećeg i tako do milijuntog. Književnim festivalima knjigama se daje druga dimenzija koja nije nužno dobra. Najćešče nije dobra. Kriteriji su uglavnom čudni, gleda se tko zna što. Previše vlada politika, međusobna poznanstva, netko je uvijek nekome konkurencija... nije to zdravo. Knjiga je za čitanje jedan na jedan sa...
Razgovor • 02.03.2010.

Nela Milijić : Želimo postići veću vidljivost žena koje dobro pišu

Neko sam dulje vrijeme u glavi nosila vrstu umjetničke intervencije, performativni akt na ovu temu: izdati antologiju suvremene hrvatske kratke priče u kojoj bi bilo 90 % autorica i 10% autora, a ne nazvati je ženskom, niti je proglasiti panoramom. Nikad ne priznati da sam se rukovodila "ženskim ključem", nego mirno treptati i reći "Ah, nisam ni primjetila, rukovodila sam se samo načelom kvalitete".
Razgovor • 24.02.2010.

Tomislav Torjanac : Ljudi poput Antuntuna čine ovaj svijet zanimljivim

Općenito, mislim da spominjanja Antuntuna nikad previše. Vitezova pjesma ima izvanrednu pedagošku vrijednost, jer pridonosi boljem razumijevanju i prihvaćanju ljudskih različitosti te promovira međusobnu toleranciju od najranije životne dobi. Jer Antuntun nije glup - on je samo drukčiji i radi stvari na svoj način, ali ni na čiju štetu. Možda je u tome ponekad šeprtljav, no u svemu na kraju uspije:...
Razgovor • 15.02.2010.

Stanislav Marijanović : Ono što ja radim je prije klistir i psovka, nego sedativ

Ozbiljnim likovnim umjetnikom smatram se i danas, no sada i stvaranje bajki držim vrlo ozbiljnim poslom. Međutim, istina je da sam prvu knjigu napisao i ilustrirao, recimo, gotovo slučajno. Naime, prije desetak godina, nekako istodobno, stigoše mi neki poveliki računi i ponuda da ilustriram jednu knjigu. Tekst knjige je bio grozan skoro kao suma pristigla za naplatu. Što mi je drugo preostalo već sam napisati...