Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Jagna Pogačnik ×

Kritika • 02.01.2012.

Zoran Ferić : Kalendar Maja

Premda je u samom središtu te glavne priče ljubavni zaplet (s mnogo uspješnih i sjajno pozicioniranih suspensa), velika, tragična, neobična i ponešto devijantna ljubavna priča Tihomira i nekadašnje školske kolegice Senke, Ferić se ne zadovoljava samo tim žanrom, već vrlo ambiciozno uobličava složenu pozornicu na kojoj se ona odvija. "Kalendar Maja", tako, doista postaje roman sastavljen od više...
Kritika • 27.10.2011.

Vladimir Stojsavljević : Život bez imena

Stojsavljević se upustio u provokativno nadopisivanje službene Isusove biografije, osvjetljavajući neke kontroverzne detalje iz vizure Marije Magdalene, žene koja je voljela Isusa i rodila mu sina Mojsija, i potom uspostavio transvremensku vezu s atmosferom Jugoslavije pred raspad, preko djevojke Marije, jedne od "vidjelica" iz Međugorja. Nakon što pročitate ovaj roman o ženama izbačenim iz povijesti,...
Kritika • 06.09.2011.

Tea Tulić : Kosa posvuda

Zbirka kratkih priča/crtica „Kosa posvuda“ otkriva nam još jednu talentiranu pripovjedačicu koja je već svojim prvijencem uspjela ono što često teško uspjeva i onim iskusnijima - stvoriti distancu prema svome vlastitom tragičnom iskustvu, dovoljnu da se ono uobliči u relevantan, lucidan i kvalitetan književni tekst.
Kritika • 16.08.2011.

Goran Ferčec : Ovdje neće biti čuda

Minimalizam Ferčecovog pripovjednog svijeta očituje se reduciranim brojem likova i ruševnim kulisama svijeta u kojem oni egzistiraju. Tehnika struje svijesti, pak, omogućava pripovjedaču svojevrsno unutarnje oko kamere koje bilježi i naizgled nebitno i gradi znakovitu atmosferu, zasićenu detaljima koji nisu konkretni i napadni, ali grade tekst u kojem se čita pametna angažiranost i sveopća rezignacija...
Kritika • 14.06.2011.

Robert Perišić : Uvod u smiješni ples

Ako je netko očekivao kako bi Perišić mogao napisati nešto kao nostalgičnu autobiografiju u kojoj bi na važnosti dao sebi, svojim emocijama i sentimentima prema "starom kraju", taj doista slabo poznaje način na koji ovaj pisac misli književnost, pa i sebe. "Uvod u smiješni ples", neobična je ali sadržajno i formalno iznimno zanimljiva knjiga koja preokreće neka opća mjesta jednog od najpopularnijih...
Kritika • 07.04.2011.

Nikola Petković : Kako svezati cipele

Proza negdje na rubu žanrova koja u sebi sadrži poetske, autobiografske, esejističke i ine elemente, ali se zbog zaokruženosti fragmenata ipak čita kao roman. Riječ je o jednom posve 'privatnom' proznom tekstu - jer ima li što privatnije nego kada se sin suočava s očevom teškom bolešću i smrću i pri tome raspetljava klupko njihovih međusobnih odnosa, kojih zapravo nije bilo jer ga je otac...
Kritika • 24.03.2011.

Kemal Mujičić Artnam : Vrijeme za ljubav

U dijelovima u kojima detektira sveopću grabežljivost i moralnu sumnjivost hrvatskoga društva, Mujičić Artnam poprilično 'stvarnosan', izravan i kritičan, pa čak i pomalo angažiran. Afere, prevare, laži i fizički napadi, skupa s epizodnim likovima koji se s njima pojavljuju, tako, razbijaju klasičnu naraciju, ali i začinjavaju i 'uznemiruju' ljubavni par i njihovu priču koja je na...
Kritika • 11.03.2011.

Dubravka Ugrešić : Napad na minibar

U ovim se esejima prepoznaje stanoviti odmak od "pozicije egzila" iz koje se Dubravka Ugrešić proteklih godina javljala, a ta se pozicija s vremenom transformirala u "poziciju nepripadanja", ne samo određenom nacionalnom kontekstu ili novooformljenom rasporedu snaga za koji iz svoje nostalgične pozicije nema razumijevanja, već generalno novim paradigmama suvremenosti. Premda i dalje vrlo često zagledana u...