Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Marko Pogačar ×

Kritika • 17.07.2010.

Branimir Bošnjak : Izgubljen u Internetu

Ni jedan od Bošnjakovih poetičkih 'rezova', ni onaj koji je, prema uvriježenom kritičkom sudu, uslijedio nakon knjige Sve što nam prilazi iz 1969., pa ni ovaj 'retrospektivni' iz posljednjih knjiga, nije ni izbliza oštar koliko bi se moglo činiti. Naime, iako je Bošnjak u svojoj zreloj fazi izraziti tekstualist, svemir i svijet za njega nisu organizam, stroj ili nešto treće, već prije svega jedan...
Kritika • 21.06.2010.

Milorad Stojević : Zaokret u pejzažu

O "Zaokretu" bismo mogli govoriti kao o nekoj vrsti lirskog asocijativnog putopisa. Većinu knjige zaista tvore svojevrsne refleksivne (para)putopisne vedute dalekog istoka - katkad eksplicite mapiranog i datiranog (6. XI. 2006., Moran), a katkad tek signiranog  specifičnim i prepoznatljivim motivima istoka i predodžbe istoka. Tekstualnim tkivom tako su rasuti: riža, začini, jedenje pasa, konkubine,...
Kritika • 04.06.2010.

Petar Gudelj : Duša tilu

Svake godine nekoga valja nagraditi najvišim priznanjem, što u prijevodu, otprilike, znači: objaviš li dovoljno pjesničkih knjiga i pritom poživiš dovoljno dugo, vijenac će te teško mimoići. Kao pjesnike od iznimne važnosti i vrijednosti (uz one zaista velike!) serviraju nam tako književna povijest, a (pre)često i benevolentna aktualna kritika, prilično prosječne pjesničke opuse, u koje se, po...
Kritika • 15.05.2010.

Zvonko Karanović : Tamna Magistrala

Vječni ali ponosni gubitnik, marginalac istovremeno dekretom i po vlastitom izboru, ustrajno defilira ovim pretežno (pseudo)narativnim, mahom u kratkom stihu čija se semantička zaokruženost ne poštuje (i analogno organiziranom strofikom), uravnoteženom kombinacijom dominacije metonimijskog i iskričavo metaforičkog obilježenim pjesmama izrazito urbanog imaginarija. 
Kritika • 23.04.2010.

Stjepan Gulin : Smokve od soli

Prvi opsežan izbor iz Gulinova opusa, koji dolazi nakon deset pojedinačnih svezaka, moguće je na neki način smatrati njegovim kopnom - prvim potpunim i odsad teško zaobilazivim usidrenjem, poligonom i dokazom konačnog prepoznavanja i ovjerovljenja. Priređivač i autor opsežnog i iscrpnog predgovora, pjesnik i kritičar Krešimir Bagić ponudio je u "Smokvama od soli" zanimljivo koncipiranu, lucidnu i...
Kritika • 03.02.2010.

Ivica Prtenjača : Okrutnost

Frenetično, interpunkcijom neomeđeno nizanje fragmenata, informacijsko i slikovno preobilje ne uvijek homogenog ali snažnog, narcisoidnog subjekta izgrađeno na popudbini semantičkog konkretizma i iskustvu tekstualizma sedamdesetih i osamdesetih godina, dominantno u prvim dvjema knjigama (djelom prisutno i u trećoj), zamijenjeno je smireni, lamentirajući izričaj rezigniranog, 'ispražnjenog' subjekta...
Kritika • 18.01.2010.

Miroslav Kirin : Zbiljka

Kirin se ovog puta zaista odlučio za poetizaciju svakodnevnih situacija, isječaka iz života urbanog čovjeka i njegovih rutinskih, ali i specifičnih, diskretnih, intimnih, na vlastita četiri zida ograničenih doživljaja i trenutaka. Pjesnik se, dakle, odlučuje za nešto mimetičniji pristup nego u prethodnim knjigama, nastoji realizirati uvid u svakodnevnicu da bih opisao kako to izgleda; no njegov je mimesis...
Kritika • 04.01.2010.

Drago Glamuzina : Je li to sve

Glamuzina, na poetičkim zasadama onoga što se u domaćoj kritici uvriježilo zvati stvarnosnim modelom (a sam ga je prozvani uvelike obilježio svojim već pomalo mitskim "Mesarima") ispisuje prije svega lirsku dekonstrukciju (malo)građanskog poimanja ljubavi te pripadajućih konvencija i odnosa kojima je zadano usustavit neusustavljivo. To je "zavođenje običnošću", gotovo plakatno objavljivanje intime,...