Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Vanja Kulaš ×

Kritika • 22.06.2014.

Jean Rouaud : Ratišta

Romansiranjem vlastitog odrastanja u francuskoj provinciji 60-ih godina Rouaud ispisuje autofikcionalni prozni tekst, prvi dio pentalogije posvećene svojim korijenima. Visoko stilizirano tekstualno pletivo protkano brojnim anegdotalnim detaljima (bakino zlatno zubalo u kuhinjskom kredencu, djedove smrdljive cigare, ulupljeni spaček...) formira se nelinearno, bez jasne kronologije, tehnikom dosjećanja, referencija...
Kritika • 16.05.2014.

Iosi Havilio : Opendoor

Dok inzistira na pomaknutim deskripcijama naoko banalnih situacija, autor istodobno čitatelja svjesno zakida za pomniju karakterizaciju likova, čak i za osnovne informacije o njima - sve ostaje na naznakama, opskurnim, izlomljenim epizodama. Takvom se narativnom šupljikavošću generira gusta, ljepljiva atmosfera nesigurnosti i blage jeze. Protagonisti koji blude začudnim fabularnim stranputicama Haviliovog...
Kritika • 28.04.2014.

Gwenaëlle Aubry : Podjele

Dvije autentične, slojevite i toliko obećavajuće osobnosti hirovita izraelska realnost degradira do anonimnih sudionica sumanute ratne epizode koju će neki izvjestitelj s Bliskog istoka popratiti više ili manje egzaltirano, a prosječan gledatelj apriorno nezainteresiran ili samo umoran od naturalističkih televizijskih prikaza transponiranih iz krajeva za koje ga ništa ne vezuje automatizmom blokirati i...
Kritika • 13.04.2014.

Robert Galbraith : Zov kukavice

Za primijetiti je odmah da je osoba koja je roman ispisala familijarnija sa svijetom mode nego s vojnim sektorom. Marketinška je ideja naime bila da izdavač navodnog autora, izmišljenog debitanta Galbraitha, predstavi kao ratnog veterana iz Afganistana, a sada privatnog detektiva koji u svojemu literarnom prvijencu autentično proživljena iskustva pretače u biografiju središnjeg junaka. Kritika romanu u...
Kritika • 24.02.2014.

Delphine de Vigan : Ništa se ne opire noći

Iako bi se moglo pričiniti da pripovjedačica analizom autentičnog primjera, secirajući naime svoju vlastitu obitelj, prokazuje francusku višu srednju klasu u njezinim raznolikim otklonima, ona takvih pretenzija nema. U gorko slatkom tonu Delphine hrabro podastire dokumentaciju svoje male privatne istrage, psihoterapijskog traganja za esencijalnim odgovorima. Sjećanja, reminiscencije i oživjele slike iz...