Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Nikola Petković ×

Kritika • 12.06.2011.

Ljerka Car Matutinović : Uzmi me na oblaku

Čitatelje ove zacoprane kozmogonije, bez obzira na sugestivne opise autorefleksije i samopregledavanja Venerinih brežujaka, zacijelo će zainteresirati opsjednutost jezikom kojim autorica ispisuje ironične, autoironične, ali i sugestibilne i estetski iznijansirane himne ljubavi. Ljubavi kao kategoriji svih kategorija, kao energiji svih energija, kao sinonimu, odnosno antropo-zamjenici za Boga, božje i...
Kritika • 23.05.2011.

Damir Avdić : Kuda sestro

"Navuci moju kožu / ne pitaj za broj" formula je kojom Avdić primatelju nudi perspektivu: univerzalni partikularizam, sveopća individualnost, ili, svi se valjuškamo u istim govnima: neki to imaju volje i vremena izreći, a neki, samo nijemo voze pored plahti koje se, pitanje je trenutka, mogu pretvoriti ili u kilometre gaze za previjanje rana, ili pak u novu krpu, ovog puta crvenu kojom će se mak, još...
Kritika • 10.05.2011.

Marko Pogačar : Jer mi smo mnogi

No, postavlja se pitanje kriterija: zašto baš ovi autori, a ne neki drugi - od M. Kirina do A. Novaković. Odgovor bi trebao biti jednostavan. To je moj izbor i ja iza njega stojim. No, Marko Pogačar zavukao se u eksplikacijski niz koji je rubno kompliciran. Za kulturu bremenitu antologijama od kojih su barem njih desetak suvišne, ovakav pristup je za kapu dolje & pero za pojas, stoga pomalo zbunjuje...
Kritika • 21.04.2011.

Miloš Ðurđević : Umbrijska sunčanica i druge pjesme

Ðurđevićeva knjiga poetizacija je lirsko-filozofsijskog koncepta Lucia Dalle koji u pjesmi o kapetanu Odiseju, naglašava kako ovaj, nakon deset godina mora, tako žarko želi doma na Itaku. A zašto? Pa, jer je uz more. Usidrenost i nomadizam pretječu se u knjizi. Humor i ironija velikog Slamniga lirski je adaptirana potka za pjesničko i motivsko pripetavanje s osobnim poetikama Wilbura, Pinskog,...
Kritika • 18.04.2011.

Davor Šalat : Tumačenje zime

Početak nije nužno na početku, kraj se sveprisutno i nazire i odgađa, a pozicija autora i problematika autorstva pojmljena je adaptirana u Šalatovo viđenje teorije recepcije. Modernisitičko pitanje, ima li novuma nakon svega napisanog, ovdje se repozicionira svojevrsnim putem unatrag: tekst upoznaje autora na početku pjesme sazdane od živih elemenata, od osobnosti ne samo teksta, riječi, stiha, nego i...
Kritika • 11.02.2011.

Branislav Glumac : upotriJebni naPici

Svjestan da, što se života kulture tiče, na čelu nacionalnih institucija sjede dijagnosticibilni farabuti bez znanja ijednog stranog jezika, da nam u raznim ministarstvima o našim sudbinama odlučuju ljudi za koje nikada nitko nije čuo, da se knjige ne čitaju, da je u Remetincu više uglednika nego na svečanoj sjednici HAZU... što može hrvatski čovjek na takav europski ponedjeljak: ćelavca u ruke i...
Kritika • 03.02.2011.

Branko Maleš : Vertigo

Zanimljivo je i sekularno udivljenje kojega kao skicu mogućeg osobnog izlaska iz tranzicijskog pakla nudi pjesnik koji gotovo svakim stihom ove knjige, istovremeno zbilju želi ogoliti žestinom jezika i oduhoviti prijedlogom susptitucije: licemjerna institucionalna duhovnost: Van!, sekularna zatravljenost svakodnevicom: Unutra! Ako se potrudite, vidjet ćete da Maleš, drugi nakon Denikena, vidi Boga kao ...
Tema • 01.02.2011.

Nikola Petković : Tragikomika dimenzije

Nemušt kao uglavnom uvijek, Vlaho Bogišić preventivno reagira, doduše u kondicionalu, predmnijevajući situaciju u kojoj bi, ako se dopusti govor Velimira Viskovića,  netko nekome vrlo skoro mogao reći kako 'balija ima monopol nad poezijom u Hrvatskoj'. Budući da poznajem Vlahu Bogišića, i to barem trojicu njega, i budući da cijenim mnoge dimenzije njegovih simultanih funkcija, neizmjerno...