Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Tema ×

Tema • 27.02.2023.

Paralelni knjiški svemiri

Knjižari ne bi smjeli čekati da im prodaja padne s neba, pouzdajući se kao u slučaju stranih autora/ca na na inozemne trendove, top liste, Tik Tokove i sl. Zaista nije neka velika knjižarska umješnost prodavati knjige o Harryju Potteru, Jo Nesboa ili Colleen Hoover, ali za domaćeg autora/icu se trebaju malo više potruditi i nakladnik i knjižari.
Tema • 23.02.2023.

Ivica Prtenjača i Robert Guédiguian – kroničari mediteranskog življenja

Robert Guédiguian i Ivica Prtenjača, svaki u svojem umjetničkom polju, a razmatrat ćemo ih za ovu priliku ponajprije kao autore mediteranskog kruga, kao kvartovske kroničare i apologete proletarijata, predstavljaju samosvojan i vrlo prepoznatljiv poetski mikrokozam. Guédiguian kao filmaš, a Prtenjača – i kad piše prozu – primarno kao pjesnik.
Tema • 08.02.2023.

Kako su bajke utjecale na književno stvaralaštvo naših pisaca?

Kreativna mreža objavila je krajem 2021. godine zbirku 'Žene, bajke kraljice' devet hrvatskih književnica koje su udahnule novi život poznatim ženskim likovima iz bajki. Ubrzo je uslijedio i muški odgovor, zbirka 'Bajke, kraljevi, lupeži'. Upitali smo autore/ice zastupljene u obje zbirke da nam odgovore na pitanje kako su bajke utjecale na njihovo stvaralaštvo.
Tema • 30.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Sudbina knjižnog e-nakladništva u Hrvatskoj

Statistike čitanosti pokazuju da ako već i postoji kritična masa korisnika koji čitaju knjige i srodne publikacije u e-formatu (a što potvrđuje i projekt/platforma BEK), problem malog tržišta, malog jezika i ne prevelikog entuzijazma prema čitanju, povezano i s navikom besplatnog konzumiranja internetskih sadržaja... nisu povoljni kontekst da bi se e-nakladništvo u Hrvatskoj razvilo kao održivi poslovni...
Tema • 29.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Primjeri dobre prakse poticanja čitanja i kupovanja knjiga

U Hrvatskoj još uvijek prevladavaju 'konvencionalnije' metode promoviranja knjige i čitanja, tu i tamo jaći marketing rezerviran je samo za najveće uspješnice, ali neke osmišljenije marketinške kampanje još nismo vidjeli. Vrijeme je da kombinirano konvencionlanije metode poticanja čitanja u različitim dobnim skupinama s uobičajenim marketinškim metodama koje se primjenjuje u oglašavanju različitih...
Tema • 24.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Priča o knjižarstvu - dio II.

Da ne bi sve bilo tako sivo, pohvalno je da se u posljednjih nekoliko godina percepcija knjižarstva počela mijenjati na bolje, pa danas i knjižari mogu računati na ponešto konkretnije potpore za različite aspekte svoga djelovanja, ali to nije niti izbliza dovoljno jer su zaostajanja velika, pogotovo ako se želi postići raznovrsnija ponuda knjiga u knjižarama.
Tema • 14.10.2022.

Postoji li formula za opstanak književnih časopisa?

Danas su trošak papira i tiska u drastičnom porastu, ali nezanemarivo rastu i troškovi različitih produkcijsko-distributivnih digitalnih servisa, i matematika nije baš tako jednostavna kako se na prvu čini. Pogrešno je shvaćanje da je digitalno u produkcijskom smislu neznatan trošak, i da se problemi časopisa rješavaju pukim prelaskom u digitalnu sferu, jer i takva kvalitetna rješenja koštaju, kao i...