Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Film ×

Preporuka • 28.12.2023.

Višnja Pentić : Prozori – ogledi iz filmske stvarnosti

Analitički zapisi Višnje Pentić blistav su rezultat istraživačke predanosti i učenjačke discipline, produkt strasti, ali i respekta za materiju. Vrijedna su lektira za razne kategorije pasioniranih čitatelja i gledatelja, za ljude od struke, povjesničare filma, studente komparatistike i akademija, ukratko, za filmofile svih profila, ponajprije zato što ih je i pisao netko očito i nepopravljivo zaljubljen...
Preporuka • 14.12.2023.

Pedro Almodóvar : Posljednji san

Moj prvi 'susret' s Almodóvarom bilo je srednjoškolsko književno iskustvo, kada sam na poklon dobio nekolicinu brojeva časopisa Quorum iz devedesetih. U jednom od njih nalazio se i Španjolčev tekst o dolasku u Madrid koji me, pišem prema sjećanju, nije ostavio ravnodušnim. Stoga je izlazak knjige 'Posljednji san' kojom je uglavnom rekapitulirano autorovo prozno stvaralaštvo izazvalo osjećaj ushita.
Vijest • 08.09.2023.

Kriminalistički filma 'Smrt djevojčice sa žigicima' prema istoimenom romanu Zorana Ferića stiže u kina

Kriminalistički film 'Smrt djevojčice sa žigicima' nastao je prema istoimenom romanu Zorana Ferića, a svoju svjetsku premijeru imao je na Pulskom filmskom festivalu, a međunarodnu na Sarajevo Film Festivalu. Svoju zagrebačku kinopremijeru film će imati 12. rujna 2023. u Cineplexxu City Centra one East.
Kritika • 23.06.2022.

Andrej Tarkovski : Zapečaćeno vrijeme

Odgovornost, koju zagovara Tarkovski, ne poznaje perspektiva moderne estetike u kojoj se ona najčešće trojako shvaća: kao odgovornost prema originalnosti i osobnoj metodi, kao odgovornost prema slobodnom stvaranju i kao odgovornost prema društveno-političkom idealu.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

U Jurakovoj knjizi na djelu je svojevrsni dnevnik egzistencije čiji je esencijalni sastojak (i) umjetnost, dnevnik koji, moglo bi se reći, stapa autobiografsko, autofikcijsko i umjetničko, sinkopiranim ritmom povezano s uže poetskim segmentima (koji također nisu lišeni autofiktivnog), s tim da su ti segmenti najčešće jako daleko od standardnije shvaćene poezije, pa i poezije u prozi.
Kritika • 09.06.2016.

Antoine de Baecque : Godard: Biografija

Ne podcjenjujemo filmove. I oni su ljubav. 'Volim tipkati proračune, volim sređivati račune, volim vršiti kadriranje, volim osvjetljavati prizor, volim nasnimavati zvuk, volim odlaziti u banku, volim tražiti mjesto snimanja, volim montirati kadar', Godardova je ljubavna izjava filmu.
Kritika • 19.10.2015.

David Sterritt : J.L. Godard - Vidjeti nevidljivo

Snimajući filmove, i kasnije televizijske serije, Godard pokušava 'ograničiti ideološku moć filma dovodeći u pitanje društveno znanje koje film navodno reprezentira.' Godard je filmofilm, zaljubljenik u Hollywood, u žanrovski film, u populistički film, koji to oružje neprijatelja okreće protiv njega samog.