Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Film ×

Kritika • 23.06.2022.

Andrej Tarkovski : Zapečaćeno vrijeme

Odgovornost, koju zagovara Tarkovski, ne poznaje perspektiva moderne estetike u kojoj se ona najčešće trojako shvaća: kao odgovornost prema originalnosti i osobnoj metodi, kao odgovornost prema slobodnom stvaranju i kao odgovornost prema društveno-političkom idealu.
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

U Jurakovoj knjizi na djelu je svojevrsni dnevnik egzistencije čiji je esencijalni sastojak (i) umjetnost, dnevnik koji, moglo bi se reći, stapa autobiografsko, autofikcijsko i umjetničko, sinkopiranim ritmom povezano s uže poetskim segmentima (koji također nisu lišeni autofiktivnog), s tim da su ti segmenti najčešće jako daleko od standardnije shvaćene poezije, pa i poezije u prozi.
Kritika • 11.02.2018.

Brian Jay Jones : George Lucas: Jedan život

U želji da se dokaže ocu Lucas je izdao generaciju. George Lucas stariji prodavao je u svom dućanu pisaći pribor i igračke; njegov prezreni sin prodavao je filmove, i igračke. 'Ratovi zvijezda' donosili su silne profite od prodaje igračaka pa je čuvena kritičarka Pauline Kael mogla samo napisati: 'u biti, George Lucas je u poslu s igračkama.'
Kritika • 10.04.2017.

Sanja Kovačević : Kvalitetne TV serije

U načelu, televizija je komercijalno-populistički, srednjestrujaški, producentsko-scenaristički medij. Film je elitističko-nekonvencionalni medij, redateljskih vizija koje istražuju nove umjetničke prostore medija. No nedvojbeno, razlika između onog najboljeg od televizijskih serija, i onog najboljeg od svjetskog filma, posljednjih se godina smanjuje.
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 21.06.2015.

Andrzej Wajda : Film i ostatak svijeta: Autobiografija

Wajda nije Gombrowicz. Njegova nakana nije 'pobijediti poljskost' u sebi, potući se protiv 'slatkog nam poljaštva'. Dapače, od kada je kao dječak položio zakletu Armiji Krajowi pa do godina kada se kao slavni redatelj pridružio Solidarnosti, Wajda je 'disao' zajedno s Poljskom.
Link • 19.04.2005.

Proizvodni pogon Dalibora Matanića

Proizvodni pogon Dalibora Matanića