Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Istraživanje tržišta knjiga ×

Tema • 31.08.2024.

Medijska (ne)atraktivnost statistika o čitanju

Nedavno se kroz medije i na društvenim mrežama provukla vijest, ili još češće samo graf koji je fragmentarno sumirao razultate istraživanja koje Eurostat više-manje učestalo prikuplja od zemalja mahom članica EU. Posljednji podaci o čitanju knjiga zapravo su još iz 2022. godine, a njihovo zadnje ažuriranje dogodilo se u kolovozu ove godine. Gdje je tu Hrvatska?
Tema • 10.05.2024.

Je li došlo vrijeme za Agenciju za knjigu?

Možemo li mi u knjižnom sektoru posložiti sličnu agenciju, odabrati najkvalitetnije i neumrežene operativce te izmjestit odlučivanje o knjizi iz postojećih ministarstava i njihovih službi, učiniti je u odlučivanju što neovisnijom od previranja na političkoj sceni, uz financijski održiv model? Puno je upitnika u zraku ali vrijeme je da se pokušaju naći i odgovori na njih.
Vijest • 23.04.2024.

Noć knjige 2024. – Koliko čitamo i kupujemo knjige?

Najnovije istraživanje hrvatskog tržišta knjiga koje je agencija KARIKA – koja nedostaje provela u ožujku 2024. pokazalo je da je u proteklih godinu dana barem jednu knjigu pročitalo 38% populacije, dok je barem jednu knjigu u posljednja tri mjeseca kupilo 20% ispitanika. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku Republike Hrvatske od 1000 ispitanika u razdoblju 1. – 20. ožujka 2024.
Tema • 19.04.2024.

Teška vremena za knjiške dinosaure

Nisam optimist koji očekuje da će nam baš ovogodišnje istraživanje pokazati da smo ipak značajno "poskočili u vis" u proteklih godinu dana, i da će sada iz godine u godinu biti bolje, a ponajmanje sam optimističan u vezi toga da će se prisutnost knjige u medijima popraviti. Ali dobro, Noć knjige ide dalje, u svojoj (naivnoj?) težnji da sukreira neku načitaniju i obrazovaniju Hrvatsku.
Tema • 23.05.2023.

Zašto nas ne vole statistike?

Ulagati u obrazovanje i u kulturu, ulagati sasvim konkretno a ne deklarativno u provođenje Nacionalne strategije poticanja čitanja (NSPČ) znači zagrabiti dublje u državni proračun i tijekom ne jedne godine već kontinuirano tijekom barem tijekom jedne decenije investirati u sve one segmente i modele poticanja čitanja koji se u svakoj ozbiljnijoj europskoj zemlji smatraju nužnim.
Vijest • 23.04.2020.

Preuzmite najnovije istraživanje hrvatskog tržišta knjiga za 2020.

Najnovije istraživanje hrvatskog tržišta knjiga koje je agencija Kvaka provela u ožujku 2020. pokazalo je da je u proteklih godinu dana barem jednu knjigu pročitalo 49 % populacije, dok je barem jednu knjigu u posljednja tri mjeseca kupilo nešto više od 23 % ljudi.