Pogrešne i dvojne dijagnoze darovite djece i odraslih
- Nakladnik: Veble commerce
- Prijevod: Andrea Tišljar
- 11/2010.
- 304 str., meki uvez
- ISBN 9789532511147
- Cijena: 22.43 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Ova knjiga opisuje modernu tragediju. U mnoge najinteligentnije, najkreativnije djece i odraslih najoriginalnijih umova postavljaju se pogrešne dijagnoze - poremećaji ponašanja, emocionalni ili mentalni poremećaji.
Kod pojedine najinteligentnije i najkreativnije djece i odraslih pogrešno se dijagnosticiraju poremećaji kao što su ADHD (poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću), ODD (opozicijski prkosni poremećaj), bipolarni afektivni poremećaj, OCD (opse-sivno-kompulzivni poremećaj), autizam, depresija, poremećaji učenja i spavanja ili Aspergerov sindrom. Potom im se propisuju lijekovi i / ili psihološko savjetovanje, kako bi ih se promijenilo te kako bi ih učinili prihvatljivijima u školi, obitelji ili susjedstvu ili kako bi bili zadovoljniji sobom i svojim stanjem.
Tragedija je djece i odraslih kod kojih je postavljena pogrešna dijagnoza to što dobivaju nepotrebne stigmatizirajuće etikete koje im oštećuju samopouzdanje i imaju za posljedicu liječenje koje je nepotrebno i škodljivo po njih, njihove obitelji i društvo.
Neka inteligentna djeca i odrasli dožive drugu nesreću. U njih su poremećaji prikriveni jer su inteligencijom sposobni pokriti ili kompenzirati svoje probleme, ili ljudi jednostavno misle kako su daroviti na čudan način.
Postoji još jedna skupina intelektualno darovite djece i odraslih, oni koji boluju od pravih poremećaja. Ali niti oni niti stručnjaci koji ih liječe nisu svjesni da su njihove bolesti na bilo kakav način povezane s njihovom inteligencijom ili kreativnošću.
U ovoj knjizi grupa najvrsnijih medicinskih stručnjaka kliničara na području dijagnoze darovite djece i odraslih, nakon mnogo godina iskustva i prakse i susreta sa pogrešno dijagnosticiranim osobama, uz primjere slučajeva iz prakse navode:
- Najčešće dijagnoze u darovite djece i odraslih
- Karakteristike darovite djece i odraslih
- Karakteristike neispravnih dijagnoza u darovite djece i odraslih
- Smjernice kako izbjeći obilježavanje darovite djece pogrešnom dijagnozo?
- Probleme odnosa roditelj - dijete
- Teme koje se tiču darovitih odraslih osoba
- Savjete kako odabrati terapeuta-savjetnika ili medicinskoga stručnjaka
Ova je knjiga napisana za dvije skupine čitatelja. Prva se skupina sastoji od medicinskih i psiholoških stručnjaka - pedijatara, specijalista obiteljske medicine, psihijatara, kliničkih psihologa, socijalnih radnika, medicinskih sestara, viših medicinskih sestara i psihoterapeuta-savjetnika. Knjiga je napisana i za roditelje darovite djece i za odrasle osobe koji nisu medicinski stručnjaci.
„Ova, po mnogo čemu jedinstvena knjiga pruža nam posve novi uvid u moguće pogreške pri identificiranju darovitosti i dijagnosticiranju poremećaja, a osobitu pozornost posvećuje skupini s najvećim rizikom - djeci i odraslima s dvojnim dijagnozama. Prikazani su mnogi slučajevi pogrešno postavljenih dijagnoza u darovite djece i odraslih, kako iz prakse kliničara, tako i školskih psihologa.“ (Jasna Cvetković, dipl. psih, obrazovna specijalistica za darovite Centra Bistrić)
Kod pojedine najinteligentnije i najkreativnije djece i odraslih pogrešno se dijagnosticiraju poremećaji kao što su ADHD (poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću), ODD (opozicijski prkosni poremećaj), bipolarni afektivni poremećaj, OCD (opse-sivno-kompulzivni poremećaj), autizam, depresija, poremećaji učenja i spavanja ili Aspergerov sindrom. Potom im se propisuju lijekovi i / ili psihološko savjetovanje, kako bi ih se promijenilo te kako bi ih učinili prihvatljivijima u školi, obitelji ili susjedstvu ili kako bi bili zadovoljniji sobom i svojim stanjem.
Tragedija je djece i odraslih kod kojih je postavljena pogrešna dijagnoza to što dobivaju nepotrebne stigmatizirajuće etikete koje im oštećuju samopouzdanje i imaju za posljedicu liječenje koje je nepotrebno i škodljivo po njih, njihove obitelji i društvo.
Neka inteligentna djeca i odrasli dožive drugu nesreću. U njih su poremećaji prikriveni jer su inteligencijom sposobni pokriti ili kompenzirati svoje probleme, ili ljudi jednostavno misle kako su daroviti na čudan način.
Postoji još jedna skupina intelektualno darovite djece i odraslih, oni koji boluju od pravih poremećaja. Ali niti oni niti stručnjaci koji ih liječe nisu svjesni da su njihove bolesti na bilo kakav način povezane s njihovom inteligencijom ili kreativnošću.
U ovoj knjizi grupa najvrsnijih medicinskih stručnjaka kliničara na području dijagnoze darovite djece i odraslih, nakon mnogo godina iskustva i prakse i susreta sa pogrešno dijagnosticiranim osobama, uz primjere slučajeva iz prakse navode:
- Najčešće dijagnoze u darovite djece i odraslih
- Karakteristike darovite djece i odraslih
- Karakteristike neispravnih dijagnoza u darovite djece i odraslih
- Smjernice kako izbjeći obilježavanje darovite djece pogrešnom dijagnozo?
- Probleme odnosa roditelj - dijete
- Teme koje se tiču darovitih odraslih osoba
- Savjete kako odabrati terapeuta-savjetnika ili medicinskoga stručnjaka
Ova je knjiga napisana za dvije skupine čitatelja. Prva se skupina sastoji od medicinskih i psiholoških stručnjaka - pedijatara, specijalista obiteljske medicine, psihijatara, kliničkih psihologa, socijalnih radnika, medicinskih sestara, viših medicinskih sestara i psihoterapeuta-savjetnika. Knjiga je napisana i za roditelje darovite djece i za odrasle osobe koji nisu medicinski stručnjaci.
„Ova, po mnogo čemu jedinstvena knjiga pruža nam posve novi uvid u moguće pogreške pri identificiranju darovitosti i dijagnosticiranju poremećaja, a osobitu pozornost posvećuje skupini s najvećim rizikom - djeci i odraslima s dvojnim dijagnozama. Prikazani su mnogi slučajevi pogrešno postavljenih dijagnoza u darovite djece i odraslih, kako iz prakse kliničara, tako i školskih psihologa.“ (Jasna Cvetković, dipl. psih, obrazovna specijalistica za darovite Centra Bistrić)
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.