Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Najava • Piše: I.P. - MV • 26.01.2023.

Promocija časopisa Poezija 3 – 4, 2022.
Održava se
31.01.2023. u 19:30h

Promocija časopisa Poezija 3 – 4, 2022. i pripadajućeg CD-a „Pomrčina“ benda Sjeverozapad, održat će se u utorak 31. siječnja u 19:30 u Knjižnici Marije Jurić Zagorke (Krvavi most 2, Zagreb).

Sudjelovat će Lidija Bajuk, Ksenija Banović, Alen Brlek, Diana Burazer, Marina Katinić, Andrijana Kos Lajtman, Davor Šalat, Tomica Šćavina i Rujana Vučićević

Glazba: Zvonka Obajdin i Nikola Brkljačić (Sjeverozapad) 

Moderira: Ivan Herceg

Novi broj časopisa Poezija 3-4, 2022., uz mnogo dobre domaće recentne poezije, autora kao što su A. K. Lajtman, D. Katunarić, D. Burazer, L. Deduš, ili K. Grcić, donosi i intervjue s Lidijom Bajuk i Marijom Dejanović te pisma Maje Ručević i Vande Petanjek. Od prijevoda: P. Cavalli, C. Morgenstern..., pa mali izbor iz suvremenoga njemačkog pjesništva, itd. Čitajte i zanimljiv tekst o bugarskoj odiseji V. Parun. U rubrici Međuvrijeme novim su stihovima zastupljeni Ljudmyla Djadčenko i Ija Kiva iz Ukrajine, Semezdin Mehmedinović iz BiH, Kristin Dimitrova i Petar Čuhov iz Bugarske – i mnogi drugi. O spoju poezije i glazbe u bloku Crossroads ovaj put piše Damir Radić. O najnovijim pjesničkim knjigama, njih desetak, pišu naši kritičari: D. Šalat, K. Špiranec, F. Nagulov, M. Božić, B. Dolenc... Uz tiskani primjerak dolazi i CD s uglazbljenim pjesmama pjesnika Stojana Vučićevića u izvedbi benda Sjeverozapad.

Pod imenom Sjeverozapad okupio se bend (Zvonka Obajdin na klaviru i vokalu, Nikola Brkljačić na gitari i vokalu, Helena Ernoić na bas gitari i Hrvoje Matašin na bubnjevima) s jedinstvenom vizijom: uglazbiti ciklus pjesama Stojana Vučićevića pod nazivom "Potpuna pomrčina Sunca na otoku Grguru petnaeste veljače 1961." Radi se o pjesmama i stihovima vezanim za pjesnikovo izdržavanje kazne na Svetom Grguru, na kojem je Stojan završio kao gimnazijalac s 19 godina, otoku tri kilometra udaljenom od poznatijeg Golog otoka, s kojim je Grgur osim geografskog položaja dijelio i namjenu – na njemu se nalazila kaznionica za žene i mlade. Takav projekt predstavlja zanimljiv izazov za glazbenike Sjeverozapada, jer jedna cjelina kao što je zbirka poezije zahtjeva da se glazba ili cjelokupan album pišu kao koncept. Konceptualni album pred glazbenika postavlja izazov kojim se današnja glazba u globalu rijetko bavi; kako napraviti kompleksno djelo u kojem se od početka do kraja provlači jedna ili nekoliko misli ili motiva. U ovom slučaju, pjesnik vješto kombinira motive koji su savršeno legli u format konceptualnog glazbenog albuma. Više!

– Povezani sadržaj –

– Pretraži sve članke –