Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Ivona Despot

Metafora knjige

  • Nakladnik: Naklada Ljevak
  • 01/2023.
  • 184 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789533556536
  • Cijena: 17.91 eur
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

"Metafora knjige" Ivone Despot svojim je tematskim određenjem nezaobilazno gradivo istraživačima društvenih pojava iz polja informacijskih znanosti. Znanstvena relevantnost knjige ostvaruje se analizom integracija digitalne tehnologije i oblikovnih postupaka u nakladnički sadržaj, a stručni prinosi ogledaju se u jasnim smjernicama, brojnim primjerima i prikazanim prijeporima.

Usmjerena razumijevanju uloge elektroničkih tehnologija u procesima oblikovanja nakladničkih proizvoda, autorica svojim analitičkim pristupom daje novo viđenje suvremenih nakladničkih procesa. Pritom autorica s podjednakom pažnjom pristupa postupcima u oblikovanju sadržaja, kao i rezultatima takvih postupaka – inoviranim knjigama te prilagođenim katalogiziranjima. Pitanje kataloških oznaka i njihova doprinosa vidljivosti sadržaja nastalih u digitalnome mediju, novo je istraživačko polje koje "Metafora knjige" najavljuje, ali i unutar takvoga istraživačkog polja daje inovativna rješenja. U ovoj knjizi autorica vodi računa o čitateljima (istraživačima i znanstvenicima) te ih na više različitih načina upućuje na mogućnosti konvergiranja medija pri oblikovanju teksta. Treba naglasiti kako autorica suvremenoj metodologiji pristupa kao predmetu vlastitih znanstvenih promišljanja te se na temelju tako koncipiranoga djela čitatelj stavlja u proaktivnu ulogu. 

Ivona Despot završila je Grafički fakultet u Zagrebu te specijalistički studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje je obranila poslijediplomski specijalistički rad s temom Kreativna marketinška strategija na tržištu elektroničke knjige. Na Sveučilištu u Zadru, doktorirala je 2019. godine na poslijediplomskom doktorskom studiju Društvo znanja i prijenos informacija, s temom Integracija digitalne tehnologije i oblikovnih postupaka u nakladnički sadržaj. Objavila je niz znanstvenih radova iz područja kreativne industrije, nakladništva i informacijskih znanosti u domaćim i stranim znanstvenim časopisima. Radila je dvadeset godina u nakladništvu, a trenutačno radi kao viša stručna savjetnica u Upravi za arhive, knjižnice i muzeje u Ministarstvu kulture i medija.

Članica je koordinacijskog tima Dani europske baštine, najrasprostranjenije participativne kulturne manifestacije u Europi koju je 1985. godine pokrenulo Vijeće Europe. Piše prikaze za glasilo AKD Novosti Hrvatskog knjižničarskog društva i sudjeluje na AKM-u s temama vezanim za nakladništvo. Kontinuirano posjećuje edukacijske programe na sajmovima knjiga u Londonu, Frankfurtu, Bologni, Ljubljani i Zagrebu. Sudjelovala je u organizaciji nekoliko domaćih književnih festivala te međunarodnih i domaćih znanstvenih i stručnih skupova. 

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –