Uresi
- Nakladnik: V.B.Z.
- 11/2009.
- 80 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789533041209
- Cijena: 14.60 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Prvovrsno, poetska ideologija ove knjige - koncepta inzistira na ravnopravnom supostojanju dvaju i više jezičnih, stilskih, kulturoloških, emocijskih, pa i antropoloških svjetonazora - onome koji promiče praksa hrvatskog književnoga standarda i onome koji ishodi iz kajkavskog ili čakavskog korpusa te bosanskog, srpskog i slovenskog jezičnog refleksa - a manje na miješanju, hibridizaciji ili kakvoj obveznijoj, strukturnoj međuovisnosti njihovih "udjela" u pjesmi.
I neobilježeni, standardizirani jezični nanosi dakle, i obilježene, dijalektalne aplikacije, u novim Begovićevim pjesmama ponašaju se, čini se, kao posve samostalni entiteti, premda počesto ovi potonji (kajkavski i čakavski, naime) bivaju efektno "upotrebljeni" kao funkcionalne poante, gdjekad hoteći istaknuti folklorni element, pučku mudrost, a češće sugerirajući bezmalo "arhajsko" emocijsko razrješenje pjesmovne "teme".
I to teme kao traume u najužem i najširem smislu. Jer, autorov, lirski posve autentičan, glas u novijem hrvatskom pjesništvu, na trenutke dirljivo do ganutosti, ispostavlja neke svoje životne račune i podvlači neke vrlo oštre, gotovo brutalne crte nakon prijeđena autorskoga a valjda i empirijskoga puta.
Begović je u svojim novim pjesmama pjesnik osobite ćutilnosti, lirski melodramatičar opustošenih, zapuštenih ili tek osamljenih intimiteta. U njima on kao da popravlja "kvar" – na sebi, na ljudima koje voli, na svijetu kao uzorku, inačici, pedlju svemira.
I neobilježeni, standardizirani jezični nanosi dakle, i obilježene, dijalektalne aplikacije, u novim Begovićevim pjesmama ponašaju se, čini se, kao posve samostalni entiteti, premda počesto ovi potonji (kajkavski i čakavski, naime) bivaju efektno "upotrebljeni" kao funkcionalne poante, gdjekad hoteći istaknuti folklorni element, pučku mudrost, a češće sugerirajući bezmalo "arhajsko" emocijsko razrješenje pjesmovne "teme".
I to teme kao traume u najužem i najširem smislu. Jer, autorov, lirski posve autentičan, glas u novijem hrvatskom pjesništvu, na trenutke dirljivo do ganutosti, ispostavlja neke svoje životne račune i podvlači neke vrlo oštre, gotovo brutalne crte nakon prijeđena autorskoga a valjda i empirijskoga puta.
Begović je u svojim novim pjesmama pjesnik osobite ćutilnosti, lirski melodramatičar opustošenih, zapuštenih ili tek osamljenih intimiteta. U njima on kao da popravlja "kvar" – na sebi, na ljudima koje voli, na svijetu kao uzorku, inačici, pedlju svemira.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.