Pasja kola
- Nakladnik: V.B.Z.
- 04/2024.
- 144 str., meki uvez
- ISBN 9789535206934
- Cijena: 17.90 eur
- Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Nova pjesnička knjiga Nataše Govedić svoj naslov, ali i kičmu – uspravnu i pripadajućem simboličkom polju izravno suprotstavljenu – duguje etici i estetici psovke. Njezine postavke složenije su ipak nego u domaćeg rodonačelnika žanra, mitskog Kamova. "Pasja kola", naizgled izravno iz psovke utekla, zapravo pripadaju metarazini, području komentara – njima se neimenovane kletve raščlanjuje, vrednuje, amplificira za buduću upotrebu.
Protagonist sintagme ipak je ključan, kao aktivni i kao pasivni princip. PAS se krije u svakoj od natuknica-poglavlja ovog ludičkog, lirskog PSEudo-rječnika, uspostavljajući njegov kompleksni, razgranati simbolički sustav. Autorski glas, ne prežući od hvatanja u koštac s aktualnim društveno-političkim pitanjima, prkosi „psećem životu“: prešutnoj logici brnjice, PASivnog pristanka, uzice koja vodi i sputava. Njegovo područje borbe, oružje, sredstvo: jezik, raspojasani, znatiželjni i gipki (psećemu ipak sličan!) pjesnički jezik.
Nataša Govedić diplomirala je (1995), magistrirala (2000) i doktorirala (2007) komparativnu književnost i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 1995. godine javno djeluje kao kazališna, književna i filmska kritičarka. Od 2012. godine stalno je zaposlena na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Dosad je objavila dvanaest znanstvenih knjiga iz područja teatrologije i teorije književnosti: "Varanje vremena: Shakespeareova medijska sadašnjica" (2001), izdavač: Sveučilišna knjižara: Zagreb; "Izbor uloge, pomak granice: kazališne, filmske i književne studije" (2002) u izdanju Centra za ženske studije: Zagreb; "Iluzija nije opsjena: kazališne kritike Dalibora Foretića" (2002), Adamić: Rijeka, "Korpografije: 20 godina Tjedna suvremenog plesa" (2003), Hrvatski institut za pokret i ples: Zagreb, "Igrom protiv rešetaka: Boal, kultura otpora i kazališno rješavanje konflikta" (2004), Zagreb: Druga strana d.o.o., "Etičke bilježnice: o revoltu i brižnosti" (2005), Zagreb: Naklada Jesenski i Turk; "Subjekt ili okrenutost prema Tebi: Filozofija dramativiteta" (2007), Zagreb: Antibarbarus i Biblioteka Tvrđa, "Emocionalna posvećenost i politika afekata" (2009), Zagreb: Antibarbarus i Biblioteka Tvrđa, "Subjekt izvan kontrole" (2011), Zagreb: Biblioteka Književna smotra i Hrvatsko filološko društvo te "Une parade de cirque: Anthologie des écritures théâtrales contemporaines de Croatie" (Paris: L'éspace d'un instant, 2012), "Living Waters, Living Stories" (Zagreb i Bologna: Ministarstvo kulture republike Hrvatske, 2015) te "Strasti, kondicionali" (2015, Zagreb: Akademija dramske umjetnosti).
Urednički je priredila za objavljivanje i zbirku poezije "Kolibra i Kairos" Nele Milijić (Zagreb: MeandarMedia, 2012).
Jedna je od osnivačica i urednica kulturno-društvenoga časopisa Zarez u kojem je sustavno objavljivala kritike i eseje, glavna je urednica feminističkoga časopisa Treća te stalna kazališna kritičarka Novoga lista. Suosnivačica je performativnog kolektiva pod nazivom Institut za katastrofu i kaos. Piše i poeziju. Aktivistica čitanja djeci.
U domeni književne fikcije, objavila je knjigu bajki "Čarozapisi" (Zagreb: Algoritam. 2010) te dva romana za djecu: "Mrežir" (Zagreb: Algoritam, 2012) i "Zmajir" (Zagreb: Algoritam, 205), od koji je Mrežir 2013. godine nagrađen nagradom SFera.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.