Mediteranski tekst hrvatskoga pjesništva : Postmodernističke poetike
- Nakladnik: Naklada Ljevak
- 07/2013.
- 400 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789533035369
- Cijena: 22.43 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Mlada zadarska književna znanstvenica Sanja Knežević ovom se knjigom predstavlja akademskoj zajednici i hrvatskoj javnosti kao autorica velikih teorijskih i analitičkih mogućnosti. Kao problemski okvir svoje knjige "Mediteranski tekst hrvatskoga pjesništva: Postmodernističke poetike" odabrala je neiscrpan fenomen mediteranizma, kao analitički alat tri poetička modusa pjesničkoga mediteranizma (mitsko-simbolički, intertekstualno-ludistički i popularno-kulturni), a kao analitičke primjere pet suvremenih pjesnika vezanih životom i poetikom uz jadranske gradove: Luko Paljetak (Dubrovnik), Jakša Fiamengo (Split), Arsen Dedić (Šibenik), Tomislav Marijan Bilosnić (Zadar) i Boris Domagoj Biletić (Pula).
Pri tome sve odabrane autorske poetike promatra u dvije faze vezane uz kulturne lomove kraja 20. stoljeća. Po analitičkim rezultatima Sanje Knežević Luko Paljetak reprezentativni je pjesnik intertekstualno-ludističkoga modusa, pri čemu je u prvoj fazi jače izražena mediteransko-vitalistička svijest, a u drugoj povlačenje pjesničkoga subjekta u sebe i transcendentalne bjeline.
Zajedno s Arsenom Dedićem, Jakša Fiamengo pripada popularno-kulturnome modusu koji se u prvoj fazi ostvaruje u traganju za iskonom i u bogatome manirizmu, a u drugoj u promišljanjima osobnoga i kulturno-baštinskog identiteta.
Arsen Dedić, glavni protagonist popularno-kulturnoga modusa, u prvoj fazi vodi intertekstualni dijalog s tradicijom i otvara se emocionalnosti, a u drugoj se veže uz svakodnevne teme i teme umjetnika u suvremenome društvu, često s ironijom i cinizmom.
Tomislav Marijan Bilosnić pjesnik je mitsko-simboličkoga modusa, što se najprije očituje otvaranjem prema vanjskomu svijetu i dijalogom s beatničkom generacijom, bluesom i rockom, ali i bijegom od zbilje u arkadijske prostore mediteranskoga vitalizma i anakreontike, a zatim bujnom metaforikom i transcendentnom simbolikom.
Posljednji u nizu odabranih pjesnika, Boris Domagoj Biletić njeguje s jedne strane mediteranski hermetizam, a s druge postavlja pitanja o relativnosti zbilje i palimpsestnoga ispisivanja identiteta.
***
Sanja Knežević rođena je 25. studenoga 1981. godine u Rijeci gdje je završila osnovnu školu i Salezijansku klasičnu gimnaziju. Diplomirala je 2005. godine hrvatski jezik i književnost na Odjelu za kroatistiku i slavistiku Sveučilišta u Zadru. Na istom je Odjelu od 2007. godine zaposlena na mjestu asistentice na novijoj hrvatskoj knjiženosti.
Doktorirala je tezom "Mediteranski tekst hrvatskoga pjesništva: modusi postmodernističke poetike“ na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2012. godine.
Objavila je knjigu poezije "San o Picassu" (2004.), knjigu razgovora o književnosti "Na tragu riječi" (2005.), književnu studiju "Razotkrivanje Kamovljeva kompleksa u romanu Ispovijed isuvišna čovjeka T.M.Bilosnića" (2006.) te znanstvenu monografiju "Gizdelin: Zaboravljeni pjesnik J. Radojević Gizdelin" (2007.) u suautorstvu s V. Babić.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.