Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Damir Radić ×

Kritika • 28.10.2024.

Miljenko Jergović : Rat

Neovisno tretirali li dijelove teksta kao priče ili poglavlja, oni suštinski jesu kratke priče, a ključni trenutak svake kratke priče kao vrste njezina je poanta – na njoj ona prolazi ili pada. Nemali dio priča/poglavlja 'Rata' cjelovito su prosječnih dosega, ali ima i onih koje su jako dobro postavljene i fino se razvijaju, a onda nezadovoljavajuće ili čak banalno poantiraju.
Kritika • 08.07.2024.

Boro Kontić i Sejo Sexon: Pamtim to kao da je bilo danas

Očito je da su spone davno popucale i da Sexon nije motiviran za neku podrobniju priču o sebi i Karajliću, što je i shvatljivo, premda bi da je suprotno knjiga bila interesantnija, a čini mi se i dublja. Ali, kako je rečeno na početku ovog teksta, i Kontić i Sexon stvar su postavili ekstenzivno, bez naročitog interesa za dubinske prodore, što s jedne strane knjigu čini obuhvatnijom i protočnijom, a s...
Kritika • 20.05.2024.

Drago Glamuzina : Noćni portir

Dnevnik je pisan 'uobičajeno dnevnički', stilski uglavnom 'ravno', 'pravocrtno', s većom pomnjom posvećenom tek završecima poglavlja kao takozvanim jakim mjestima. I prethodni Glamuzinin uradak, roman 'Drugi zakon termodinamike', imao je isti pristup jezično-stilskom sloju, to jest preferirao je 'običnost', uzdajući se u zanimljivost same naracije. 'Noćni dnevnik', ponešto možda neuobičajeno za...
Kritika • 15.04.2024.

Jagna Pogačnik : Područje signala

Jagna Pogačnik obavila je velik i koristan posao usprkos znatnim manjkavostima njezina izbora. 'Područje signala', antologija koja se takvom ne želi zvati, ali ne bježi od činjenice da antologija ipak jest, ostvarenje je dvojbenog izbora autora i djela, koji dijelom proizlazi iz preferiranja jedne svjetonazorno-ideologijsko-estetske koncepcije (transnacionalnost, višestrukost identiteta, identitetska i...
Kritika • 24.03.2022.

Dragan Jurak : Ah!

U Jurakovoj knjizi na djelu je svojevrsni dnevnik egzistencije čiji je esencijalni sastojak (i) umjetnost, dnevnik koji, moglo bi se reći, stapa autobiografsko, autofikcijsko i umjetničko, sinkopiranim ritmom povezano s uže poetskim segmentima (koji također nisu lišeni autofiktivnog), s tim da su ti segmenti najčešće jako daleko od standardnije shvaćene poezije, pa i poezije u prozi.