Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Helena Sablić Tomić ×

Kritika • 30.03.2011.

Bogdan Žižić : Pješčana ura

Jezgrovito napisane asocijacije okupljene su kroz pet poglavlja tematski vezanih uz gradove koje su odredili autorovu egzistencijalnu i esencijalnu putanju. Riječ je o Solinu i Splitu, prostoru njegova rođenja i odrastanja, te o Zagrebu, Puli i Biševu, formativnim mjestima Žižićeve životne i filmske poetike. Sondični memoarski zapisi Bogdana Žižića nisu samo puni živopisnih sjećanja na osobe iz...
Kritika • 14.03.2011.

Kemal Mujičić Artnam : Vrijeme za ljubav

Očekivana ljubavna priča poduzetnog arhitekta Jerka Jareba i Zagrepčanke Lucije, konzervativne socijalne radnice, krije se iza dobro marketinški osmišljenog naslova i lijepo opremljene naslovnice. No, bilo bi nezgrapno i neinventivno žanrovski "Vrijeme za ljubav" odrediti kao ljubavni roman, jer je ljubavna tematika zapravo sastavni dio ove socijalno angažirane naracije. Međutim, socijalna problematika...
Kritika • 24.02.2011.

Muharem Bazdulj : Sjetva soli

Glavni odnosi među malobrojnim likovima koji se trude biti uspostavljeni na odisejevskom sijanju soli, odnosno glumljenju ludila/zaborava, ne zamaraju se opisima duhovnih stanja protagonista i njihovim dilemama, već se autor zadržava samo na površinskom, distanciranom prikazivanju čistih oblika susreta s prošlošću. Rečenica "suštine se žive u sadašnjosti, predmetnosti u prošlosti" nameće se kao...
Kritika • 09.02.2011.

Mirjana Tomašević Dančević : Letjeti i vratiti se

Dramatičnost ovih, često puta monoloških, priča počiva na kontinuiranoj linearnosti, iz koje istodobno smireno i divlje navire bol, čeznuće i očaj nade, a opisani prizor doživljava se na tragu uvodnog crteža tušem. Pričama dominira potisnuta ženska emocija, oni trenutci razgovora sa samom sobom, a svaka je istina ispričana iz druge vizure, iz druge pozicije žene. Autorica piše tako da njezin...
Kritika • 26.01.2011.

Andrea Zlatar : Rječnik tijela - dodiri, otpor, žene

Autorica se kao znatiželjna žena, kao ona koja u tekstove drugih upisuje i kodove osobnog aktivnog čitateljskog odnosa, odlučila iskoračiti iz djelomično pasivne uloge Žene koja čita druge preoblikujući se u Ženu koja piše o sebi. Unutar šest poglavlja (Poetika dodira; Šest žena; Otpor, starost i bolest; Obiteljski odnosi; Sestre, prijateljice; Nemogući dodir) više je od dvadeset mikrocjelina...
Kritika • 27.10.2010.

Robert Roklicer : Žene, luđaci i malo dobrih pedera

[IZ ARHIVE] Zasićena je ova proza brutalnoga realizma erotskim prizorima, govorom ulice, dobrim pivom i pelin­kovcem, lakim ženama, izgubljenim muškarcima. Opisani životni stil sastoji se od poprilično jednostav­nog dnevnog ritma ispijanja pića i frustracijskoga tje­lesnog "pražnjenja". Većina likova su neprilagođeni osobenjaci koji osjećaju strah pred nadolazećim do­gađajima, a slika izvanjskoga...
Kritika • 14.10.2010.

Nada Gašić : Voda, paučina

"Voda, paučina" izrazito je fabularan roman čija radnja nalikuje paukovoj mreži čija je razgranatost uvezana nitima međusobno čvrsto pletenih i bez imalo slučajnosti povezanih zbivanja. Dobro je u njemu narativno oblikovan ugođaj napetosti i neizvjesnosti, a slojevitim portretiranjem likova uspijevaju se precizno odraziti društvene, ekonomske, moralne, privatne, ali i političke okolnosti u...
Kritika • 07.09.2010.

Zvonimir Majdak : Povratak sudbini

Ovaj roman je pripovjedačeva (autorova?!) potreba da se bude oči u oči sa sobom, da se svedu privatni, poslovni i intimni  računi, da se prizna sebi samome osjećaj stida za sve ono promašeno i preuzme krivnja za neučinjeno. Majdak kao da slijedi onu Kunderinu rečenicu iz "Knjige smijeha i zaborava" u kojoj ovaj autor govori o romanu kao o prostoru kojim se "ne propituje stvarnost, nego postojanje. A...