Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 19.12.2016.

Željka Horvat Čeč : 4 brave

Glavna junakinja je djevojčica koja ratne godine provodi u Međimurju, u selu u koje se ne uklapa zbog ateizma svoje obitelji i njihovog članstva u bivšoj Partiji. Njezine priče - zapravo crtice - oslikavaju okrutnost male sredine koja ne tolerira drugačijost i pršti od licemjerja.
Kritika • 12.12.2016.

Peter Hoeg : Susanin efekt

Valja istaknuti ono što je dobro. Høegov precizni, brzi, elegantni stil, hladan poput skandinavskog dizajna, ali s prstohvatom poetičnosti. Njegovu potkovanost u prirodnim znanostima, fizici, kemiji, strojarstvu. Pronicljivost u karakterizaciji pojedinih likova i njihovih međusobnih odnosa...
Kritika • 04.12.2016.

Wolfgang Bauer : Preko mora: Sirijci bježe u Europu, reportaža

Bauer dramu izbjeglica opisuje iz prve ruke. Pronalazi lice iza medijske bezličnosti ispisujući dragocjen tekst: reportažu iz utrobe egzodusa.
Kritika • 29.11.2016.

Roberto Bolaño : Ubojite kurve

Bolañov književni mikrokozmos mračan je, nasilan, često čudovišan. Kao i svijet u kojem živimo. Isto tako, kao i svijet u kojem živimo, sposoban je biti nevjerojatno lijep i čudesan usprkos svom jadu i beznađu.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Ispisujući poslijeratnu povijest Kine Mo Yan otvara historijske tabu-teme. Iako mu literarni pseudonim znači „ne govori“, odnosno „bez riječi“, on pripovijeda Kinu, njenu nedavnu prošlost.
Kritika • 23.11.2016.

Želimir Periš : X

Kritika • 02.11.2016.

Ivica Đikić : Beara: Dokumentarni roman o genocidu u Srebrenici

Usporedo s rekonstrukcijom povijesnih događaja Đikić pokušava shvatiti i motivaciju raznih aktera, mahom srpskih oficira i političara u raznim trenucima i fazama tog strašnog srpnja. Pronicljivim logičkim konstrukcijama Đikić uspostavlja mrežu najsuptilnijih motivacija, osobnih, političkih, kontekstualnih.
Kritika • 26.10.2016.

David Grossman : Do kraja zemlje

Sve da laude podijelimo s dva, sa četiri – s osam! – sve da u „Do kraja zemlje“ nema ništa od značajne i dobre književnosti – ni ideje, niti ijedne pripovjedne linije, poglavlja, ili rečenice – Grossmanov post scriptum bi je učinio takvom, „velikom“.