Predavanja o filmskom modernizmu
- Nakladnik: Leykam international
- 05/2024.
- 288 str., meki uvez
- ISBN 9789533401829
- Cijena: 25.00 eur
- Kupi knjigu!Kupi knjigu!
- Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
No brojni su i izrazito modernistički pristupi metafilmu. U novije vrijeme, primjerice, prizor publike glazbenog koncerta na početku Ljubavi austrijskog redatelja Michaela Hanekea predstavlja sličan postupak, izjednačavanje položaja gledatelja u kinodvorani s položajem likova izgubljenih u masi slušatelja koncerta, gdje njihova poznata filmska lica (Jean-Louis Trintignant i Emmanuelle Riva) ne dolaze do izražaja, a u ključnoj sceni Sigurnog mjesta Jurja Lerotića suicidalni brat (Goran Marković) pokazuje svijest o tome da je postao lik u filmu i pita junaka/redatelja zašto se time bavi.
Nikica Gilić (Split, 1973.) profesor je filmologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na Odsjeku za komparativnu književnost. Autor je knjiga "Uvod u teoriju filmske priče", "Filmske vrste i rodovi" i "Uvod u povijest hrvatskog igranog filma" te jedan od urednika "Filmskog leksikona".
Urednik više zbornika i časopisa, održao je gostujuća predavanja i sudjelovao na okruglim stolovima u Austriji, Njemačkoj, Češkoj, Švedskoj, Srbiji, Sjevernoj Makedoniji, Sloveniji i Poljskoj, sudjelovao je na znanstvenim skupovima u SAD-u i nekoliko europskih zemalja (UK, Francuska, Njemačka, Austrija, Poljska, Mađarska, Srbija, Rumunjska).
Dobitnik je nagrada SFERA, „Vladimir Vuković“ i Nagrade Filozofskog fakulteta, priredio je postumno objavljene knjige Ante Peterlića "Povijest filma: rano i klasično razdoblje" te "Iz povijesti hrvatske filmologije i filma".
Predaje i na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.