Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Nenad Bartolčić ×

Razgovor • 10.06.2018.

Anita Šikić : Autori nam dolaze i ostaju kao kad čovjek nađe krojača koji kroji po mjeri

Nije problem kritizirati, uvijek je puno veći problem u konkretnim ah! okolnostima opstati i učiniti eventualno nešto bolje. Naš je problem u onoj staroj definiciji da je knjiga kulturno dobro, ali i roba. Pa onda jednom je prevagnulo na ovu, a drugi pak put na drugu.
Razgovor • 09.04.2018.

Krešimir Maligec : I nakon svih ovih godina volimo miris svježe otisnute knjige

Preveliki broj sajmova s ogromnim popustima šteti svima, osim vrlo malom broju nakladnika koji zahvaljujući velikim dotacijama mogu prodavati knjige po dampinškim cijenama. Ali i knjižari moraju shvatiti da se njihovi nerealni zahtjevi za većim rabatima, plaćanjem mjesta u izlozima i slično ne mogu primijeniti na knjige koje su niskoprofitni proizvod s dugim vremenom prodaje.
Tema • 08.02.2018.

U potrazi za formulom opstanka časopisa u kulturi

Ono što mi preostaje jest da koristeći platformu i prostor portala Moderna vremena javno pozovem, zamolim (nije mi teško) nadležne u Ministarstvu kulture da po vlastitom izboru sudionika što hitnije organiziraju tematski radni sastanak s predstavnicima uredništava časopisa u kulturi. Vjerojatno jedan radni sastanak neće biti dovoljan, ali on bi bio početak kvalitetnije i sadržajnije komunikacije.
Razgovor • 30.06.2017.

Tamara Modrić i Milan Zagorac : Studio TiM, odgovorni kapetan u brođenju vrlo kompleksnim morem književnih fenomena

I nema tu one, usudio bih se reći, vrlo maliciozne pretpostavke o 'glupom čitatelju' koji želi krimiće i ljubiće. To je arogantno patroniziranje i napuhanost koja nas je dovela tu gdje nas je dovela. Čitatelj želi knjigu, a svaka knjiga nalazi svog čitatelja. Na nakladniku je da osmisli način na koji će uspjeti uspostaviti narativ o svojem moguće i posve nepoznatom autoru, djelu i novoj temi.
Vijest • 06.05.2017.

Pobjednici foto natječaja Noći knjige 'Bilo kuda, čitaj svuda!'

Akcijom 'Bilo kuda, čitaj svuda!' željelo se dodatno potaknuti knjigoljupce da odvoje vrijeme za knjigu, ponesu je sa sobom kamo god se zaputili, zabilježe to fotoaparatom i podijele svoje čitateljske trenutke. Pogledajte pobjedničke fotografije!
Tema • 18.10.2016.

O strategiji odumiranja hrvatske knjige

Nacionalna strategija poticanja čitanja još uvijek čeka potrebnu verifikaciju, jer nisu sva nadležna tijela dostavila propisanu dokumentaciju. To je "impozantnih" dvije i pol godine neodgovornog nečinjenja, i sve to u vrijeme kada knjižni sektor kao nikada prije posrće pod posljedicama krize.
Razgovor • 13.06.2016.

Zoran Maljković: Nema nakladničke kuće u kojoj ćete moći raditi baš sve što se vama osobno sviđa, osim ako niste vlasnik

Kod nas je nemoguće ili je jedva moguće biti izdavač isključivo, da tako kažem, zahtjevnije književnosti. Netko mora pokrivati te troškove i puno je lakše kad o tome možete odlučivati sami prestrojavanjem vlastita novca nego ovisiti o tuđim potporama koje zbog raznih razloga mogu biti nepouzdane.