Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Nikola Petković ×

Kritika • 30.06.2014.

Aleksandar Hut Kono : Nabrajanja

23 pjesme podijeljene u tri ciklusa u posjedu su radikalno jednostavnoga glasa koji otkriva, usuđujem se reći, zaista velikog pjesnika, eruditu i rijetko jetko duhovitu osobu. Da zaista "voli autoceste, ali da mrzi stajanja" jasno je iz nesvakidašnje pjesme-ogleda o gradu kao ne-mjestu, o višestruko fabriciranoj utopiji zatvorenoj za interpretacije - onoj koja "nije stvarno mjesto, već skup obećanja koja se...
Kritika • 18.06.2014.

Branko Čegec : Unatrag

Mićanović svojim pristupom Čegecovu opusu ne postavlja nužno pitanje 'što' odabrati, nego 'kako' je odabrano nastalo. I to cijeloj priči daje izrazito osoban ton. Kako u kategorijalnim aparatom kritike potkrijepljenome pogovoru tako i u ovom krokiju koji je opravdano istinito vjerujem, utkan u samo meso Čegecova pisma.
Kritika • 11.06.2014.

Danijel Dragojević : Negdje

Bez obzira bio prisutan (otok, Zagreb, Dubrovnik...) ili pokazno odsutan (Negdje) prostor teksta i riječi nema čvrste granice: kada se nastani u nutrini pjesnikova glasa negdje je šetač, negdje je (i) nigdje i svugdje, a kada se javlja kao toponim, lokalitet, jedinica spacijalnosti, tada su to škoji i gradovi ukotvljeni u riječi i riječima oslobođeni. Prostor je i prostor žudnje tako da u ovoj knjizi...
Kritika • 30.03.2014.

Andrea Petrlik Huseinović : Kuća lutaka

Fragmentarnost izraza, grafogramatika zadržaja apela koji se, nažalost, pretvara u konstataciju, ovu knjigu čini poetskim zapisom/upozorenjem na vrijeme i prostor kojega i mi s L&L dvojcem dijelimo. Sadržaj ove poeme posvećene anomiji, apatiji, ali i kriminalu, lažima, obmanama je, baš kao i sadržaj svake hiperrealistične farse, jednostavan u svojoj predvidljivosti i predvidljiv u svojoj jednostavnosti.
Kritika • 07.03.2014.

Miroslav Kirin : Zenzancije

Radi se o naoko zaigranom, ali duboko promišljenom i usustavljenom ogledu o slobodi koji se odilja u ogledu o gubljenju razuma koje je apriorni uvjet da se iskorači iz svijeta kakav jeste i ukorači u svijet kakvog nam, misleći na naše lice u tihom i dobrom tonu jednog Levinasa, nudi Miroslav Kirin-pjesnik koji je još jednom dokazao da je velemajstor umjetnosti riječi.
Kritika • 17.12.2013.

Predrag Vrabec : Voljeti

I metodički i stilski, a u velikoj mjeri i sadržajno, kao nit koja povezuje tu mrežu zajedničke sudbine svijeta i svakoga od nas u njemu, Vrabec rabi sinesteziju. U igri pisanja u kojemu se u jedno stapaju statika i dinamika, Vrabec još jednom naglašava možda najbitniji segment njegove osobne po-etike: skok "unatrag", u modernizam. U modernizam iz kojega ionako, svojom voljom i argumentima koje nalazimo...
Kritika • 02.12.2013.

Maja Klarić : Quinta Pitanga

Autorica o dalekim mjestima, kulturama, tradiciji progovara unverzalistički, bez da je prodrla u njihov kod tako da se iz toponima i naslova pjesama ne zna da se radi o brazilskoj Bahiji. Čovjek bi mirne duše mogao pomisliti da Maja Klarić opisuje Kali, Dugi Otok ili pak Komižu. Prvim trajektom s Itaparice gledamo sunce koje "se rađalo u pukotini / Oklijevajući između dva oblaka / Prodirući poput...
Kritika • 28.10.2013.

Predrag Lucić : Gusle u magli

Djelo je podijeljeno na dva polugodišta. U prvom se obrađuje intermedijalna tema: "Outlet iznad kukavičjeg gnijezda", dok se drugo polugodište bavi temom naslovljenom: "Stečaj kroativnog pisanja". Neke od jedinica koje obrađuje "Outlet" su: "Priroda i dioničko društvo", "Suncobranska pukovnija", "Crpka u Hrvata", "Klinički bolonjski centar"... Drugo se polugodište bavi temama poput: "Hrvatska jezična...