Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 24.10.2006.

Pavao Pavličić – "Devet spomenika"

Pavličić je, dakako, kao i u uvijek više nego uspješan zanatlija koji sve te generacije i pojedinačne pripadnike obitelji vješto isprepliće u žrvnju vremena i iz poglavlja u poglavlje ispisuje tragične priče o umorstvima, samoubojstvima, požarima, pljačkama, izdajama, krivnjama i žrtvovanjima, a one su praćene i poviješću ideja i ideologija ovih prostora koje su itekako obilježile i varoške...
Kritika • 16.10.2006.

Jurica Pavičić – "Crvenkapica"

«Crvenkapica» preuzima shemu likova bajke za djecu po kojoj je naslovljena, iako se ne radi ni o kakvom klasičnom remaku. Jasno je kako su likovi naivne djevojke, zločestog vuka, bolesne starice i majke - arhetipovi, dapače vrlo lako «prevedivi» i na suvremene situacije. U novom Pavičićevom romanu, strukturiranom ponovo logikom filmske montaže, «kamera» se naizmjenično kreće između tri lika: djevojke...
Kritika • 09.10.2006.

Velibor Čolić – "Kod Alberta"

Poetički blizak E. Popoviću i M. Bašiću, Čolić je, tada, spojio poetsko i prozno iskustvo i ispisao sjajne fragmente urbanog kaosa. Tri godine kasnije objavio je, također u biblioteci «Quorum», formom nešto klasičniju prozu «Odricanje svetog Petra» u kojoj je ponudio bizarne priče o životima velikih umjetnika poput Baudelairea, Van Gogha i dr. Nakon odlaska u Francusku objavio je šest knjiga proze,...
Kritika • 02.10.2006.

Luko Paljetak – "Grenlandski leptiri"

U Paljetkovim pričama koje tematiziraju ljubavne odnose, u velikoj mjeri upravo one najintrigantnije – preljubničke, gotovo da je primjenjen renesansni obrazac, pa su njegove junakinje opisane nekom vrstom trubadurskog oka, s iznimnim smislom za detalj. Vrlo često promatrane u kretanju, iz perspektive prijevoznog sredstva (aviona, taksija, autobusa), tajanstvene i nedohvatne, poput renesansnih gospi one...
Kritika • 28.09.2006.

Olja Savičević Ivančević - "Nasmijati psa"

Kratka priča u posljednje je vrijeme nepravedno postala nekakav manje vrijedan žanr, recimo poligon za prva ispucavanja književnih debitanata ili idealna forma za književnost na webu, dok je roman preuzeo ulogu «kralja proze» u kojem se, navodno, treba okušati svaki prozaik koji drži do sebe. Zašto je tome tako, kakve to i da li ima veze s duhom vremena, o tome se doista može danima teoretizirati uz...
Kritika • 11.09.2006.

Harry G. Frankfurt - "Kenjaža"

„Kenjanje je neizbježno kad god okolnosti traže od nekoga da govori, a da ne zna o čemu govori. Tako se proizvodnja kenjanja potiče kad god obveze ili prilike da čovjek govori o nekoj temi prelaze njegovo znanje o činjenicama koje su na tu temu relevantne.“
Kritika • 07.09.2006.

Damir Miloš – "Kornatske priče"

«Kornatske priče», kako to konstatira i autor popratne propagandne bilješke uz knjigu, doista nikako ne mogu pomoći putniku-namjerniku, turistu ili moreplovcu, ali posve funkcioniraju kao literarni tekst u kojem je ispisana cijela jedna fenomenologija mora, istina subjektivna, ali baš zato i duboko proživljena i promišljena. More je za Miloša «obična slana voda», dok je sve ostalo posljedica čovjekove...
Kritika • 07.09.2006.

Gabriel Garcia Marquez - "Sjećanje na moje tužne kurve"

A u trenutku kada njegova budućnost i biološki postaje sve upitnija, događa mu se neočekivani životni preokret - zaljubljuje se u „naručenu i isporučenu“ 14-godišnju djevicu, i od tog trenutka romana započinju marquezovske „stilske vježbe“...