Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 29.01.2017.

Kuda idu izgubljene djevojke (Dora Bruder)

Modiano ima svoja sredstva i svoju logiku koja je suprotna onoj povjesničara. On ne istražuje da bi došao do takozvane istine, on fantazira da bi stvorio istinu onih kojima je on bila uskraćena. Njegov je posao iskupljenje nijemih, nepravedno zavijenih šutnjom.
Kritika • 26.01.2017.

Dinko Telećan : Azijska suita

Jedno je gledati slike prirode, ljudi i građevina, a sasvim drugo te iste stvari iskusiti pomoću tuđe pripovijesti. Vješto napisan putopis prevodi jednu kulturu u drugu, prikazuje susret svjetova i sve to uređuje tako da izgleda i zavodi drugačije od tekstova turističkih brošura.
Kritika • 23.01.2017.

Srećko Horvat : Radikalnost ljubavi

Revoluciji, ubijenoj asketizmom, treba ljubav. Ali i više, ljubavi, kakva jest u svojoj trećoj 'civilizaciji', ispražnjenoj od sadržaja i pretvorenoj u robnu razmjenu preko društvenih mreža, treba revolucija. Srećko Horvat, u svojoj knjizi 'Radikalnost ljubavi' kaže, citirajući Rimbauda, ljubav treba ponovo izmisliti. Danas više no ikad.
Kritika • 20.01.2017.

Pet najkvalitetnijih djela prijevodne proze u 2016.

Kod novoprevedenih knjiga se uglavnom radi o provjerenim djelima visoke ili bar solidne kvalitete. Pritom je uočljivo da prevladavaju naslovi autora/ica iz europskih zemalja, uz nešto manji udio djela južnoameričkih autora/ica, dok su prijevodi npr. knjiga dalekoistočnih spisatelja/ica ili afričke književnosti prisutni, nažalost, u zanemarivom broju.
Kritika • 16.01.2017.

Franjo Janeš: Tunel na kraju svjetla

Iako ambicije romana zbog brojnosti tema i perspektiva koje se otvaraju možda nadilaze žanr tinejdžerskoga krimića, nakon čitanja Janešova romana teško je ne pomisliti kako bi upravo srednjoškolska publika mogla činiti njegove potencijalno najzahvalnije čitatelje.
Kritika • 19.12.2016.

Željka Horvat Čeč : 4 brave

Glavna junakinja je djevojčica koja ratne godine provodi u Međimurju, u selu u koje se ne uklapa zbog ateizma svoje obitelji i njihovog članstva u bivšoj Partiji. Njezine priče - zapravo crtice - oslikavaju okrutnost male sredine koja ne tolerira drugačijost i pršti od licemjerja.
Kritika • 04.12.2016.

Wolfgang Bauer : Preko mora: Sirijci bježe u Europu, reportaža

Bauer dramu izbjeglica opisuje iz prve ruke. Pronalazi lice iza medijske bezličnosti ispisujući dragocjen tekst: reportažu iz utrobe egzodusa.