Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 20.11.2017.

Bruno Kragić : Neke tendencije klasičnog filma: tri eseja

Kragićeva tri eseja o „nekim tendencijama“ klasičnog hollywoodskog filma mogli bi smo i nazvati dramom u tri esejistička čina u kojoj klasični Hollywood zastane u hodu, klekne na koljena, i potom ispusti posljedni dah. Ili elegijom o tome kako je s John Wayneom, Gary Cooperom i Clarkom Gableom umirao klasični Hollywood...
Kritika • 13.11.2017.

Marko Vidojković : E baš vam hvala

Vidojkovićeva Yu-utopija 'E baš vam hvala' kreće od primamljivih Gorenje tableta i Obod mobitela, no ispod tog ekonomskog buma krije se politički nereformirana Jugoslavija iz osamdesetih, u kojoj povijesnu dinamiku kroje vojska i tajne službe, odnosno komunističko-vojno-policijska oligarhija kao alternativa nacionalističko-kleptokratskim elitama.
Kritika • 05.11.2017.

Ivica Ivanišević : Klanjam se

Romanom 'Klanjam se' ulazimo u literarno-filmsku srednju i istočnu Europu kakvu su je krajem devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća imaginarnom geografijom definirali romani 'Zatočenik Zende', 'Sofija od Kravonije', te hollywoodske filmske komedije Ernsta Lubitscha ('Trgovina na uglu').
Kritika • 31.10.2017.

Sanja Vučković : Crveno laž, crno istina

U knjizi Sanje Vučković pozornost se pridaje drugim stvarima – okrutnim tišinama, podmuklim djelima i psihološkim maltretiranjima, krokijima emocionalnih pejzaža, fiksacijama, prostorima slobode u zatvorskom okruženju i emocionalnom transferu proizašlom iz patološkog odnosa majke i kćeri.
Kritika • 27.10.2017.

Suzana Matić : Ne naginji se unutra

Naslov zbirke aludira upravo na tu mogućnost čitatelja da otkrije i istraži nutrinu, sa svim porazima i strahovima, nadama i promašenim iluzijama na koje pritom može naići i s opomenom kako treba zaviriti unutra samo pod jednim uvjetom: ako umije taj svijet razumjeti i poštovati, ne rušiti ga nanovo kad je već izlomljen i srušen, već pomoći da opstane i dalje, baš takav kakav jest, iskren i postojan.
Kritika • 03.10.2017.

Virginie Despentes: Vernon Suboteks I

Kako je biti bez kinte u lijepom i surovom Parizu, gdje su crkve, kolodvori, knjižnice i stajališta metroa jedina besplatna mjesta, gdje klupe s ulica nestaju jedna za drugom kako se ljudi poput Vernona (a sve ih je više) ne bi nigdje predugo zadržavali, dok vrijeme nepodnošljivo sporo prolazi, a čovjek je bez cilja, budućnosti i prihvatljivog društvenog konteksta.
Kritika • 26.09.2017.

Robert Vrbnjak : Triplex letačice

Neovisno o tome što izviru iz mjesta krize, "Triplex letačice" ne uranjaju u onu plačnu egzistencijalnu tjeskobu, već se koprcaju i svim sliama drže glavu na površini. Ako je već sve kaos koji se ne da kontrolirati, onda ga se barem humorom može svesti na podnošljive okvire.