Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Bojan Gagić Josip Zanki

Mirila : Dokumentacija performansa 2001.-2008.

  • Nakladnik: Fraktura
  • 08/2009.
  • 78 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789532661002
  • Cijena: 19.78 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Veliki misterij smrti, protumačen mudrošću predaka u neposrednom kontaktu sa samotnom prirodom velebitske planine koja gleda na Jadransko more: to je značenje dirljivog i izuzetno evokativnog performansa, koji su u sklopu inicijative "Trieste Contemporanea. Razgovori s umjetnošću središnje i istočne Europe 2001." u galeriji Studio Tommaseo izveli hrvatski umjetnici Bojan Gagić i Josip Zanki, uz pomoć Petra Stanovića.

Brojna publika duboko se uživjela u tumačenje rituala mirila (doslovno: "mjerilo, mjera"), zahvaljujući i glazbenoj podlozi opsesivna ritma, odlučnog evocirati patos i prodrijeti u emocionalnu auru nazočnih.

Danas obred mirila više ne prakticira gotovo nitko, ali taj drevni običaj, za koji se pretpostavlja da potječe iz prethelenističke Grčke, zainteresirao je Gagića i Zankija, koji su ga pomno proučili pa primijenili i na žive i na mrtve te ga obogatili ezoteričnim i pomalo negromantskim svojstvima. Nekoć su se na ležaj od kamena, trave, suhoga lišća i zemlje polagala tijela umrlih, kao u svojevrsnu počasnu grobnicu ili grob duše, gdje se ona mogla odmoriti i osloboditi od posljednjih spona s tijelom - na ležajevima od kamena točne veličine koji se zovu mirila - prije nego što se vine k drugim obalama.

Danas su mladi hrvatski umjetnici željeli na takav prirodni ležaj od kamena poleći žive, odabrane među nazočnima u publici, kako bi pozornost suvremenoga svijeta, toliko materijalističkog i roba tehnologije, svrnuli na misterij i krajnje značenje smrti, a time i života, koristeći se pomalo smionom pjesničkom slobodom u prenošenju obreda koji je dušama pokojnika pomagao da se očiste, u empatiji između njihove energije i tijela sudionika u kojima kuca život. Patos, emocije i ezoterični znakovi na podu galerije, po volji prizivača obreda, okrunili su performans.

Il Piccolo, 9. prosinca 2001.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –