Kreativna uporaba emocija
- Nakladnik: CID - Nova
- Prijevod: Viktoria Bauer
- 04/2010.
- 170 str., meki uvez
- ISBN 9789533110042
- Cijena: 11.28 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Kada širimo našu svijest, polako se krećemo od svijeta uvijek javljajućih sukoba, nesklada i patnji, jednako iznutra kao i u međusobnim odnosima, do postupno šireg osjećaja trajnog veselja i sklada sa svime onim što jest. Ova knjiga opisuje proces razvitka koji vodi toj transformaciji.
Prvo poglavlje govori o onome što se nalazi u knjizi i opisuje način rada svijesti. Pokazuje da svaka individua, baš kao i čovječanstvo u cjelini, raste od uskog, egocentričnog gledišta prema promatranju stvari s više i obuhvatnije perspektive. Svako poglavlje obrađuje tu temu i pokazuje kako je primijenjena na posebni aspekt našeg rada. S tom bazičnom temom isprepletene su mnoge usporedbe yogičkih i vedičkih koncepcija ljudskog razvitka s koncepcijama moderne psihologije.
Drugo poglavlje obrađuje razvitak predodžbe koju smo stvorili o sebi, razvitak naše samokoncepcije, našeg osjećaja identiteta. Bavi se pitanjem: "Tko sam ja?" i daje odgovore prikladne različitim stupnjevima razvitka. Jesu li ti daljnji stadiji razvitka s one strane formiranja stabilnog identiteta kao što je opisano u modernoj psihologiji? Je li nečiji identitet uništen u primijenjenim stanjima svijesti koje opisuje istočna tradicija? Ova važna pitanja obrađena su u ovom poglavlju.
Treće poglavlje opisuje kako na našu samokoncepciju utječu bezbrojne sugestije drugih. Zbog mnogobrojnih konfliktnih sugestija koje primamo izvana, postajemo konfuzni i dezorijentirani. Yoga psihologija pruža metode za odbacivanje negativnih sugestija koje smo prihvatili i učenje kako se osloniti na naše vlastito izravno iskustvo, konačno doživljavajući vlastitu pravu prirodu.
U četvrtom poglavlju razmatra se svijest kao igra i drama. Životnu dramu uzimamo preozbiljno i poistovjećujemo se s ulogama koje igramo umjesto da nastojimo otkriti tko smo izvan tih uloga.
Peto poglavlje raspravlja o Bitku, središtu svijesti iznutra. Prema yogičkoj i vedanta psihologiji, cilj života i konačnog stadija razvitka uključuje razdvajanje od lažnih predodžbi i lažnih poistovjećivanja s ulogama i dramom da bismo shvatili našu suštinsku prirodu kao Bitak. Kada počnemo spoznavati naše istinske identitete, naši međusobni i obiteljski odnosi i čitav naš način života postaje transformiran. Kada se to pojavi, prisutan je povećani osjećaj slobode popraćen s prihvaćanjem veće odgovornosti.
Šesto poglavlje pokazuje da su sloboda i odgovornost međuovisni i da se nužno razvijaju skupa. Osjećaji i problemi koji iz njih nastaju nisu jasno shvaćeni u modernom društvu. Psiholozi imaju različita mišljenja o tome kako raditi s našim emocionalnim životom. Neki podržavaju oslobađanje osjećaja, dok drugi poučavaju kontrolu ili sublimiranje.
Yoga psihologija pruža jasnu, preciznu i lako shvatljivu konceptualizaciju i program treninga u kojem energija što podiže neugodna emotivna stanja kao što su strah, depresija, ljubomora i ljutnja, može biti kanalizirana prema doživljavanju pozitivnih emotivnih stanja kao što su ljubav, predanost i blagoslov.
Sedmo poglavlje opisuje način na koji se različite emocije podižu iz četiri bazična nagona i kako se ta emocionalna energija konačno može preobraziti i odvesti nas prema prosvjetljenju.
Posljednje poglavlje prati razvitak posebnog emotivnog stava, prosuđivanja i osuda, te pokazuje kako je taj stav, koji uzrokuje toliko patnje nama i drugima, rastvoren razvitkom ljubavi i praštanja.
Prvo poglavlje govori o onome što se nalazi u knjizi i opisuje način rada svijesti. Pokazuje da svaka individua, baš kao i čovječanstvo u cjelini, raste od uskog, egocentričnog gledišta prema promatranju stvari s više i obuhvatnije perspektive. Svako poglavlje obrađuje tu temu i pokazuje kako je primijenjena na posebni aspekt našeg rada. S tom bazičnom temom isprepletene su mnoge usporedbe yogičkih i vedičkih koncepcija ljudskog razvitka s koncepcijama moderne psihologije.
Drugo poglavlje obrađuje razvitak predodžbe koju smo stvorili o sebi, razvitak naše samokoncepcije, našeg osjećaja identiteta. Bavi se pitanjem: "Tko sam ja?" i daje odgovore prikladne različitim stupnjevima razvitka. Jesu li ti daljnji stadiji razvitka s one strane formiranja stabilnog identiteta kao što je opisano u modernoj psihologiji? Je li nečiji identitet uništen u primijenjenim stanjima svijesti koje opisuje istočna tradicija? Ova važna pitanja obrađena su u ovom poglavlju.
Treće poglavlje opisuje kako na našu samokoncepciju utječu bezbrojne sugestije drugih. Zbog mnogobrojnih konfliktnih sugestija koje primamo izvana, postajemo konfuzni i dezorijentirani. Yoga psihologija pruža metode za odbacivanje negativnih sugestija koje smo prihvatili i učenje kako se osloniti na naše vlastito izravno iskustvo, konačno doživljavajući vlastitu pravu prirodu.
U četvrtom poglavlju razmatra se svijest kao igra i drama. Životnu dramu uzimamo preozbiljno i poistovjećujemo se s ulogama koje igramo umjesto da nastojimo otkriti tko smo izvan tih uloga.
Peto poglavlje raspravlja o Bitku, središtu svijesti iznutra. Prema yogičkoj i vedanta psihologiji, cilj života i konačnog stadija razvitka uključuje razdvajanje od lažnih predodžbi i lažnih poistovjećivanja s ulogama i dramom da bismo shvatili našu suštinsku prirodu kao Bitak. Kada počnemo spoznavati naše istinske identitete, naši međusobni i obiteljski odnosi i čitav naš način života postaje transformiran. Kada se to pojavi, prisutan je povećani osjećaj slobode popraćen s prihvaćanjem veće odgovornosti.
Šesto poglavlje pokazuje da su sloboda i odgovornost međuovisni i da se nužno razvijaju skupa. Osjećaji i problemi koji iz njih nastaju nisu jasno shvaćeni u modernom društvu. Psiholozi imaju različita mišljenja o tome kako raditi s našim emocionalnim životom. Neki podržavaju oslobađanje osjećaja, dok drugi poučavaju kontrolu ili sublimiranje.
Yoga psihologija pruža jasnu, preciznu i lako shvatljivu konceptualizaciju i program treninga u kojem energija što podiže neugodna emotivna stanja kao što su strah, depresija, ljubomora i ljutnja, može biti kanalizirana prema doživljavanju pozitivnih emotivnih stanja kao što su ljubav, predanost i blagoslov.
Sedmo poglavlje opisuje način na koji se različite emocije podižu iz četiri bazična nagona i kako se ta emocionalna energija konačno može preobraziti i odvesti nas prema prosvjetljenju.
Posljednje poglavlje prati razvitak posebnog emotivnog stava, prosuđivanja i osuda, te pokazuje kako je taj stav, koji uzrokuje toliko patnje nama i drugima, rastvoren razvitkom ljubavi i praštanja.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.