Krležini dani u Osijeku 2009. : Hrvatska drama i kazalište i društvo
- Nakladnik: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - HAZU
- Urednik: Branko Hećimović
- 12/2010.
- 328 str., meki uvez s klapnama
- ISBN 9789531549509
- Cijena: 23.89 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Kazališno-teatrološka manifestacija "Krležini dani" začeta je 1987., kada je u Osijeku postavljen monumentalni spomenik Miroslava Krleže, rad zagrebačke kiparice Marije Ujević. No do ostvarenja Krležinih dana, koji u sebe uključuju međusobno povezanu kazališnu smotru i znanstveni skup s tematikom iz hrvatske dramske književnosti i kazališta, te popratne izložbe vezane za kazalište i predstavljanje novih dramskih i teatroloških izdanja dolazi istom 1990. godine.
Tada se kao suorganizatori Krležinih dana uz Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku pojavljuju Odsjek za teatrologiju Zavoda za književnost i teatrologiju HAZU, danas Odsjek za povijest hrvatskog kazališta Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU iz Zagreba i Pedagoški danas Filozofski fakultet iz Osijeka.
Od tada, uključujući i 2009., održano je tijekom dvadeset godina Krležinih dana i dvadeset znanstvenih savjetovanja:
Krležino kazalište danas, 1990; Zadaci i dostignuća suvremene hrvatske teatrologije, 1991; Hrvatska dramska književnost i kazalište i hrvatska povijest, 1992; Krleža i naše doba, 1993; Suvremena hrvatska dramska književnost i kazalište od 1968/1971. do danas, prvi dio, 1995; Suvremena hrvatska dramska književnost i kazalište od 1968/1971. do danas, drugi dio, 1995; Osijek i Slavonija - hrvatska dramska književnost i kazalište, 1996; Hrvatska dramska književnost i kazalište u europskom kontekstu, prvi dio, 1997; Hrvatska dramska književnost i kazalište u europskom kontekstu, drugi dio, 1998; Hrvatska dramska književnost i kazalište i hrvatska književnost, 1999; Hrvatska dramska književnost i kazalište - inventura milenija, prvi dio, 2000; Hrvatska dramska književnost i kazalište - inventura milenija, drugi dio, 2001; Žanrovi u hrvatskoj dramskoj književnosti i struke u hrvatskom kazalištu, 2002; Hrvatska dramska književnost i kazalište u svjetlu estetskih i povijesnih mjerila, 2003; Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu, 2004; Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu, 2005; Vrijeme i prostor u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, 2006; 100. godina Hrvatskoga narodnog kazališta u Osijeku / Povijest, teorija i praksa -hrvatska dramska književnost i kazalište, 2007; Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu, 2008; Hrvatska drama i kazalište i društvo, 2009.),
te je objavljeno, računajući i ovaj, devetnaest zbornika.
SADRŽAJ:
Mate Matišić: Moje drame
Zlata Šundalić: Svakodnevica u Benetovićevoj Hvarkinji
Anica Bilić: Društvena funkcija Sastanka vila na Velebitu, u Trnovi i Ðakovu (1888) Ilije Okrugića Srijemca
Ivan Trojan: Libreto Stjepana Miletića i Mladena Tucića za operu Leonida
Stanislav Marijanović: Demonstracijama - otjerani
Lucija Ljubić: Redatelj Ivo Raić i glumice zagrebačkoga Hrvatskoga narodnog kazališta
Martina Petranović: Kostim(ografija) i obrazovanje od Hrvatske dramatske škole i Raića do danas
Ivan Bošković: Tri drame o Antunu Gustavu Matošu
Ivica Matičević: Od estetike do ideologije. Polemika Maraković - Rabadan u "Spremnosti", 1943.
Ivan Lozica: Prevrat kao predstava: karneval kao suzbijanje sukoba
Branka Brlenić-Vujić: Krležin barokni mimohod u slici društvene zbilje
Goran Pavlić: Mogućnost političke subjektivacije u Gospodi Glembajevima
Jolan Mann: Odjeci mađarske drame u Krležinoj dramaturgiji
Vesna Kosec-Torjanac: Krleža na varaždinskoj pozornici kao proces individuacije
Mani Gotovac: Dramski pisac traži pisca
Vlatko Perković: Drama u procjepu društvene pragme. Slučaj poslijeratne hrvatske dramatike
Helena Peričić i Grgo Mišković: Hrvatska drama s religijskim elementima u razdoblju komunizma. Književnost i društvo u drugoj polovici 20. stoljeća
Željko Uvanović: Nešto je trulo u socijalističkom kolektivizmu
Adriana Car Mihec - Iva Rosanda Žigo: Na tragu modernističkoga režijskog postupka - Anđelko Štimac i izvedbe Shakespearea na
pozornici Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca
Gradimir Gojer: Joško Juvančić - Tradicija u suvremenosti i suvremenost tradicije
Sibila Petlevski: Dramski diskurs i istina: Parrhesia u suvremenom hrvatskom kazalištu - primjer
Ivica Boban: Interakcija društva i kazališta u procesu kazališnog rada
Antonija Bogner-Šaban: Naknadno o Vježbanju života ljeta gospodnjeg 1990.
Marijan Varjačić: Novo kajkavsko kazalište. Kazalište i jezik
Zoltan A. Medve: Tematizirati izazove zbilje - "zbiljatizirati" izazove teme
Sanja Nikčević: Amir Bukvić Aristotel u Bagdadu - dramska kopča susreta kultura
Suzana Marjanić: Performans, akcija i ono političko
Kristina Peternai Andrić: Erotski diskurz u službi kazališnog marketinga
Prilozi
Branko Hećimović: Kronologija Krležinih dana u Osijeku 2009.
Antonija Bogner-Šaban: Repertoar Krležinih dana u Osijeku 2009.
Velimir Visković: Govor pred Krležinim spomenikom
B. H.: Napomena
Lucija Ljubić: Kazalo imena
Summary
Tada se kao suorganizatori Krležinih dana uz Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku pojavljuju Odsjek za teatrologiju Zavoda za književnost i teatrologiju HAZU, danas Odsjek za povijest hrvatskog kazališta Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU iz Zagreba i Pedagoški danas Filozofski fakultet iz Osijeka.
Od tada, uključujući i 2009., održano je tijekom dvadeset godina Krležinih dana i dvadeset znanstvenih savjetovanja:
Krležino kazalište danas, 1990; Zadaci i dostignuća suvremene hrvatske teatrologije, 1991; Hrvatska dramska književnost i kazalište i hrvatska povijest, 1992; Krleža i naše doba, 1993; Suvremena hrvatska dramska književnost i kazalište od 1968/1971. do danas, prvi dio, 1995; Suvremena hrvatska dramska književnost i kazalište od 1968/1971. do danas, drugi dio, 1995; Osijek i Slavonija - hrvatska dramska književnost i kazalište, 1996; Hrvatska dramska književnost i kazalište u europskom kontekstu, prvi dio, 1997; Hrvatska dramska književnost i kazalište u europskom kontekstu, drugi dio, 1998; Hrvatska dramska književnost i kazalište i hrvatska književnost, 1999; Hrvatska dramska književnost i kazalište - inventura milenija, prvi dio, 2000; Hrvatska dramska književnost i kazalište - inventura milenija, drugi dio, 2001; Žanrovi u hrvatskoj dramskoj književnosti i struke u hrvatskom kazalištu, 2002; Hrvatska dramska književnost i kazalište u svjetlu estetskih i povijesnih mjerila, 2003; Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu, 2004; Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu, 2005; Vrijeme i prostor u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, 2006; 100. godina Hrvatskoga narodnog kazališta u Osijeku / Povijest, teorija i praksa -hrvatska dramska književnost i kazalište, 2007; Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu, 2008; Hrvatska drama i kazalište i društvo, 2009.),
te je objavljeno, računajući i ovaj, devetnaest zbornika.
SADRŽAJ:
Mate Matišić: Moje drame
Zlata Šundalić: Svakodnevica u Benetovićevoj Hvarkinji
Anica Bilić: Društvena funkcija Sastanka vila na Velebitu, u Trnovi i Ðakovu (1888) Ilije Okrugića Srijemca
Ivan Trojan: Libreto Stjepana Miletića i Mladena Tucića za operu Leonida
Stanislav Marijanović: Demonstracijama - otjerani
Lucija Ljubić: Redatelj Ivo Raić i glumice zagrebačkoga Hrvatskoga narodnog kazališta
Martina Petranović: Kostim(ografija) i obrazovanje od Hrvatske dramatske škole i Raića do danas
Ivan Bošković: Tri drame o Antunu Gustavu Matošu
Ivica Matičević: Od estetike do ideologije. Polemika Maraković - Rabadan u "Spremnosti", 1943.
Ivan Lozica: Prevrat kao predstava: karneval kao suzbijanje sukoba
Branka Brlenić-Vujić: Krležin barokni mimohod u slici društvene zbilje
Goran Pavlić: Mogućnost političke subjektivacije u Gospodi Glembajevima
Jolan Mann: Odjeci mađarske drame u Krležinoj dramaturgiji
Vesna Kosec-Torjanac: Krleža na varaždinskoj pozornici kao proces individuacije
Mani Gotovac: Dramski pisac traži pisca
Vlatko Perković: Drama u procjepu društvene pragme. Slučaj poslijeratne hrvatske dramatike
Helena Peričić i Grgo Mišković: Hrvatska drama s religijskim elementima u razdoblju komunizma. Književnost i društvo u drugoj polovici 20. stoljeća
Željko Uvanović: Nešto je trulo u socijalističkom kolektivizmu
Adriana Car Mihec - Iva Rosanda Žigo: Na tragu modernističkoga režijskog postupka - Anđelko Štimac i izvedbe Shakespearea na
pozornici Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca
Gradimir Gojer: Joško Juvančić - Tradicija u suvremenosti i suvremenost tradicije
Sibila Petlevski: Dramski diskurs i istina: Parrhesia u suvremenom hrvatskom kazalištu - primjer
Ivica Boban: Interakcija društva i kazališta u procesu kazališnog rada
Antonija Bogner-Šaban: Naknadno o Vježbanju života ljeta gospodnjeg 1990.
Marijan Varjačić: Novo kajkavsko kazalište. Kazalište i jezik
Zoltan A. Medve: Tematizirati izazove zbilje - "zbiljatizirati" izazove teme
Sanja Nikčević: Amir Bukvić Aristotel u Bagdadu - dramska kopča susreta kultura
Suzana Marjanić: Performans, akcija i ono političko
Kristina Peternai Andrić: Erotski diskurz u službi kazališnog marketinga
Prilozi
Branko Hećimović: Kronologija Krležinih dana u Osijeku 2009.
Antonija Bogner-Šaban: Repertoar Krležinih dana u Osijeku 2009.
Velimir Visković: Govor pred Krležinim spomenikom
B. H.: Napomena
Lucija Ljubić: Kazalo imena
Summary
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.