Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Aleksandra Mindoljević Drakulić

Školska fobija

  • Nakladnik: Medicinska naklada
  • 05/2016.
  • 134 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789531767460
  • Cijena: 16.72 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.

U djelu "Školska fobija" autorica Aleksandra Mindoljević Drakulić obrađuje čestu pojavu kod školske djece: izostanke iz škole kao posljedice neprimjerenih obiteljskih odnosa i nesvjesne potrebe djeteta da kontrolira svoju agresiju prema roditeljima. Knjiga ima posebnu vrijednost jer sjedinjuje više etioloških i terapijskih aspekata koji zahtijevaju sudjelovanje i terapeuta i učenika, ali i članove obitelji te škole kao institucije.  Knjiga je namijenjena ponajprije psiholozima, pedagozima, psihoterapeutima raznih teoretskih usmjerenja, psihijatrima i liječnicima drugih specijalizacija kao i ostalim strukama, a posebice roditeljima školske djece jer se školska fobija u različitim oblicima susreće u mnogobrojnim okolnostima.

Prof. dr. sc. Vladimir Gruden, spec. psihijatar, psihoterapeut

 

Knjiga "Školska fobija" predstavlja novinu u hrvatskoj psihologijskoj literaturi. Autorica se na zanimljiv način dotiče povijesne perspektive fobija  uvodeći čitatelja sa svojim psihodinamskim senzibilitetom u sve složenije aspekte ove nerijetko prisutne dječje teškoće. Određujući jasnu distinkciju između školske fobije i ostalih teškoća koje mogu podsjećati na školsku fobiju, autorica objašnjava i prikazuje različite teorijske okvire uz pomoć kojih se traže uzroci i načini tretiranja tog psihopatološkog fenomena. Osim što je bazirana na jasnim teorijskim i empirijskim spoznajama, knjiga je korisna jer autorica daje konkretne smjernice kako pomoći djetetu s pretjeranim strahom od škole.

Dr. sc. Lovorka Brajković, klinički psiholog, psihoterapeut

 

Vrijednost je ove knjige što u njoj nalazimo bogate i dobrodošle ilustracije, čime je knjizi dodana još jedna nepohodna dimenzija za bolje razumijevanje školske fobije. U tekstu se  uz opise fobičnog ponašanja daje pedagoška preporuka kao identificirati i prevenirati takvu pojavu u školi, kao i kako djelovati terapijski kada ona dobije ozbiljnije oblike manifestacije. Škola i roditeljski dom su dva nerazdvojna faktora u odgoju i socijalizaciji djece. To autorica dobro uočava i obrađuje na primjerima potrebne intervencije roditelja i školskog osoblja u suradničkim i partnerskim odnosima.

Dobro je i to što autorica progovara o  praktičnim problemima koji nastaju na relaciji roditelj-škola-dijete te što dotiče različite otpore toj pojavi škole i obiteljskog doma. S tim u vezi valja spomenuti i jednu važnu pojavu nezaobilaznu u obradi ove teme. Riječ je, naime, o stigmatizaciji djece sa strahom od škole. Time se otvorilo još jedno važno pitanje u cjelokupnom shvaćanju školske fobije kao vrlo složenog pitanja naše svakodnevne odgojo-obrazovne prakse.

Prof. dr. sc. Vlatko Previšić, pedagog

 

Ovom knjigom autorica je podijelila s nama svoje stručno psihologijsko, psihoterapijsko znanje i iskustvo u radu s pacijentima koji su imali problema u rješavanju svojih anksioznih stanja. Upravo to znanje i iskustvo daje posebnu važnost i vrijednost ovoj knjizi  koja obrađuje anksiozna stanja djece i adolescenata, s naglaskom na školsku fobiju.

Stoga će ova knjiga biti od koristi svim terapeutima u radu s djecom i adolescentima, ali i s odraslima koji boluju od anksioznih, to jest fobičnih stanja. Autorica nadalje pravi jasnu razliku između  školske fobije s jedne strane  koja se temelji na separacijskoj anksioznosti učenika, razapetom između nesvjesnih zahtjeva njegove primarne obitelji i njegovih želja za svladavanjem školskih obaveza te s druge strane klasičnih fobija  koje koriste mehanizme projekcije, pomaka i kondenzacije u formiranju simptoma.

Detaljan opis kliničke slike školske fobije i psihodinamike unutar obitelji oboljelog školarca, diferencijalnodijagnostički nam pomaže da se školska fobija razluči od drugih patoloških stanja navedenih u ovoj knjizi. Ova knjiga  osim što će koristiti u svakodnevnom radu psihoterapeuta koristit će i roditeljima koji iskreno žele pomoć u liječenju njihovog djeteta, oboljelog od školske fobije.

Dalibor Zubac, dr. med., spec. psihijatar psihoanalitički psihoterapeut za djecu i adolescente

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –