Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 16.01.2017.

Franjo Janeš: Tunel na kraju svjetla

Iako ambicije romana zbog brojnosti tema i perspektiva koje se otvaraju možda nadilaze žanr tinejdžerskoga krimića, nakon čitanja Janešova romana teško je ne pomisliti kako bi upravo srednjoškolska publika mogla činiti njegove potencijalno najzahvalnije čitatelje.
Kritika • 11.01.2017.

Sándor Márai : Knjiga o travama

Máraijevo uvjerenje bilo je da je čovjek slobodan dok god je pravedan, i da je najmoćniji gospodar, ukoliko je nepravedan, nemoćan naspram čovjekove duše. To je vrlo važno uvjerenje, koje ga je, vjerojatno, održalo na njegovom putu individualnosti i stvaralaštva, i koje može biti potporom – podrškom mnogim drugim umovima...
Kritika • 09.01.2017.

Ljubiša Prica : Film kao medij filozofskog mišljenja

Google tražilica ne nudi mnogo, tek razbacane biografske krhotine. No kad se počinje čitati 'Film kao medij filozofskog mišljenja' pitanje tko je Ljubiša Prica kao da se samo otkriva. Iz rečenice u rečenicu, iz poglavlja u poglavlje, nameće se odgovor da je Ljubiša Prica, zapravo, najzanimljiviji hrvatski teoretičar filma koji se pojavio nakon Hrvoja Turkovića.
Kritika • 02.01.2017.

Tomislav Šakić: Modernizam u hrvatskom filmu

'Modernizam u hrvatskom igranom filmu' originalan je rad: tematski i metodološki jedinstven u hrvatskoj filmskoj historiografiji. Tomislav Šakić polazi od općeg razumijevanja odnosa klasičnog i modernističkog stila (u igranom filmu) i definira korpus hrvatskog modernističkog filma.
Kritika • 22.12.2016.

Emma Cline : Djevojke

Šezdesete su imale svoju mračnu stranu, koja se očitovala u nekritičkom prihvaćanju misticizma i okultnog. Stvari su često odlazile predaleko. Hipi ideali začudno lako su se miješali s bijelom i crnom magijom. S okultnim i mističnim idejama, zapravo obrascima antimodernosti i iracionalnosti. Uopće, i ideje i ljudi znali su završiti u neobičnim kolopletima.
Kritika • 25.11.2016.

Mo Yan : Žabe

Ispisujući poslijeratnu povijest Kine Mo Yan otvara historijske tabu-teme. Iako mu literarni pseudonim znači „ne govori“, odnosno „bez riječi“, on pripovijeda Kinu, njenu nedavnu prošlost.
Kritika • 23.11.2016.

Želimir Periš : X

Kritika • 21.11.2016.

Ksenija Kušec : Nije moglo bolje

"Nije moglo bolje" roman je u retro modu, poetizacija prozaičnog, apologija starinskih, obiteljskih vrijednosti, nepretenciozna priča o ljudskim slabostima, drugim prilikama i novim početcima, ali i društvena kritika s prigušivačem.