Kritika • 10.05.2017.

Konstantin Vaginov : Jarčeva pjesma

'Jarčeva pjesma' roman je o duhovnom egzilu, iza njegovih likova kriju se neki prepoznatljivi akteri postrevolucionarne scene (među njima i Bahtin). No prije nego odrazi stvarnih pjesnika i filozofa oni su 'kompleksne tvorevine koje nose kulturno pamćenje', Vaginovljevi likovi ispunili su svoju misiju kao poveznice između svjetova raskoljenih 1917.
Kritika • 03.05.2017.

Kristian Novak : Ciganin, ali najljepši

Novakova virtuoznost u kombiniranju dijalektalnog i govornog izraza prilagođenih pripovjednim perspektivama osvježenje je u novijoj hrvatskoj književnosti. Uz proboj iznimno aktualnih, svježih tema u domaći prozni pejzaž, čini se da smo napokon dočekali vrijeme u kojemu njihovo jezično oblikovanje posuđuje iz bogatstva jezika kakav možemo zamisliti da ga koriste ljudi od krvi i mesa, koji hodaju ulicama...
Kritika • 30.04.2017.

Jurica Pavičić : Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja

Jurica Pavičić kreće od lapidarnog, kanonskog izbora deset autora i dvanaest filmova, no svakim esejom duboko zasijeca u dominantne filmske stilove i tematske mijene hrvatskog filma, i još dublje u povijesne, društvene i ekonomske fenomene hrvatskog društva, ispisujući izvanredne ekskurse na temu turizma, legitmiteta vlasti, ili etičkih atributa građanstva.
Kritika • 27.04.2017.

Ema Pongrašić i Bob Živković : O zmaju koji je volio cvijeće

Jednostavnim jezikom i lijepim rečenicama ispričana je silno duhovita, nepretenciozna, a prilično iščašena priča. Slikovnica je dobila nagradu međunarodnog festivala slikovnica 'Ovca u kutiji' za 2016. g., kao jedna od tri najbolje hrvatske slikovnice, a uz tekst Eme Pongrašić za kvalitetnu cjelinu pobrinule su se ilustracije Boba Živkovića.
Kritika • 24.04.2017.

Zoran Žmirić : Putovanje desnom hemisferom

Žmirićeva zbirka naslonjena je na prattovsku ideju kulture. Krećući se što po stvarnim što po izmaštanim koordinatama globalnoga tla, po stazama svjetova od kamena i paučine, Žmirićev junak opčarava pogled i razoktriva laži da su sve priče vrijedne pričanja odavno već ispričane.
Kritika • 24.03.2017.

Semezdin Mehmedinović : Me'med, crvena bandana i pahuljica

Velika je to priča. 'Me'med, crvena bandana i pahuljica' knjiga je o bolesti, o imigraciji, o identitetima, o obitelji, ali prije svega knjiga o braku, o partnerstvu, o starosti, o ljubavi 'dva udara': srčanog i moždanog. Mehmedinović tu priču ispisuje u fragmentarnoj, dnevničkoj formi, spontanoj i rastresitoj, ali istodobno složenoj i duboko personaliziranoj.
Kritika • 19.03.2017.

Andrej Kurkov : Vrtlar iz Očakova

Kurkov nonšalatnom lakoćom fabulira o putovanju kroz vrijeme, borbi sa sovjetskim kriminalom... i upravo bezobrazno čitatelja nutka dijamantima, seksom sa sovjetskim piljaricama, alkoholom iz sovjetskih kombinata, te akcijskim uzbuđenjima u okviru borbe protiv sovjetskih asocijalnih elemenata… Ali nema u toj lakoći fabuliranja i podilaženja čitatelju spisateljske bezočnosti.