Grafika u Italiji 16. i 17. st.
- Nakladnik: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - HAZU
- 04/2005.
- 120, meki uvez s klapnama
- ISBN 9531546568
- Cijena: 9.29 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Zbirku Kabineta grafike ne možemo usporediti sa Valvasorovom zbirkom u sastavu Metropolitanske knjižnice Zagrebačke nadbiskupije, čija je povijest nastanka (17. st.) ugrađena u europsku povijest grafičkog sabiraštva, a niti sa (da spomenemo samo važnije hrvatske muzealizirane zbirke stare grafičke građe) Bogišićevom zbirkom HAZU u Cavtatu, koja je u sakupljanju profilirana polihistoriografskim interesima. Štoviše, nakon razdoblja velikog priljeva građe u zagrebačku zbirku, koja je bila vođena idejom centralizacije istovrsnog materijala u specijaliziranim muzejskim institucijama, potkraj pedesetih godina prestrukturiranje sadržaja Kabineta izuzima, između ostalog, i veliku cjelinu kulturno - povijesne tematike. Tom se posljednjom intervencijom uspostavlja današnje stanje zbirke, određeno sakupljanjem umjetničke građe (grafika i crteža), iz koje je izuzet segment utilitarne grafičke produkcije.
Posvetivši ovaj katalog grafici, koja je nastajala u Italiji u 16. i 17. stoljeću obuhvaćena je cjelina s geografskim određenjem, koja je u klasifikacijama grafičara prema nacionalnim školama uobičajena u obradama zbirki. No, u slici novovjekovne Europe, gdje od početka 16. stoljeća nastaje paralelna povijest diseminacije slike putem grafičkih otisaka, a prenose je umjetnici, trgovci, sabirači, mecene tu granicu nije moguće održati. Ona je meka i fluentna te ispisuje vlastiti gotovo putopisni itinerer - gravera i grafičkih otisaka - komplementaran itinereru velikih stilskih mijena koji u svome jeziku interpretira.
U katalog su, stoga, ušli i grafički otisci majstora koji nisu Talijani. Njihov broj nije velik, no njihov se opus razvija i emitira u prostoru talijanske grafičke produkcije. Njihovo kratkotrajno ili dulje djelovanje bilo je u tome kulturnom mediju poticano i asimilirano, ili je donosilo inovacije koje su utjecale na njegovu sliku. Riječ je o kvalitativnim pomacima u povijesti grafičke umjetnosti koja nije samo podrazumijevala usavršavanje tehnika i vještine, nego i razvijanje nemirnoga grafičkog izražajnog sustava.
Posvetivši ovaj katalog grafici, koja je nastajala u Italiji u 16. i 17. stoljeću obuhvaćena je cjelina s geografskim određenjem, koja je u klasifikacijama grafičara prema nacionalnim školama uobičajena u obradama zbirki. No, u slici novovjekovne Europe, gdje od početka 16. stoljeća nastaje paralelna povijest diseminacije slike putem grafičkih otisaka, a prenose je umjetnici, trgovci, sabirači, mecene tu granicu nije moguće održati. Ona je meka i fluentna te ispisuje vlastiti gotovo putopisni itinerer - gravera i grafičkih otisaka - komplementaran itinereru velikih stilskih mijena koji u svome jeziku interpretira.
U katalog su, stoga, ušli i grafički otisci majstora koji nisu Talijani. Njihov broj nije velik, no njihov se opus razvija i emitira u prostoru talijanske grafičke produkcije. Njihovo kratkotrajno ili dulje djelovanje bilo je u tome kulturnom mediju poticano i asimilirano, ili je donosilo inovacije koje su utjecale na njegovu sliku. Riječ je o kvalitativnim pomacima u povijesti grafičke umjetnosti koja nije samo podrazumijevala usavršavanje tehnika i vještine, nego i razvijanje nemirnoga grafičkog izražajnog sustava.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.