Ledeno doba
- Nakladnik: Meandarmedia
- 08/2009.
- 144 str., meki uvez
- ISBN 9789537355463
- Cijena: 17.25 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Drame Tanje Radović (...) zapravo funkcioniraju kao snažna satira, alegorija su medijatizirane ljudske prirode. Zrcaleći u sebi realnost raspršenog kompjuterskog vremena u elektronskom prostoru, u potpunosti se oslanjaju na tehnologiju kojom su u isto vrijeme i fascinirane, ali i istinski preplašene i zgrožene.
Izražavaju one snažnu tjeskobu, panično vibriranje između iskonsko ljudskog (asociranog s osjećajima, erosom, ljubavlju, pogreškama, nadama) i strojnog elementa (vezanog uz želje za drugačijim životom, bijegom, zdravljem, tjelesnom nepovredivošću) i u konačnici su duboko konzervativne i antitehnologijske, nepopustljivo kritički nastrojene prema snažnoj eroziji ljudskog u suvremenom, dehumaniziranom i otupjelom svijetu sveopće mehanizacije i izoliranosti. (Adriana Car-Mihec)
Pomaknuta stvarnost koju pronalazimo u djelima Tanje Radović (...) ima svoje razloge u tehnologiji, literaturi ili jednostavno - prirodi vremena. (...) Vrijeme može biti uzrok pomaknutosti stvarnosti likova jer u dramama Tanje Radović vrijeme funkcionira prema teoriji gubitka. (...) Relativnost naše stvarnosti ili njezin potpuni nestanak osim prostora u kojem se trenutno likovi nalaze (...) temelji se na nezadovoljstvu likova tom istom stvarnosti, stvarnim životom koji bi likovi trebali živjeti. (...)
I upravo je samoća ključ problema likova Tanje Radović - samoća je ono što pomiče stvarnost likova jer su svi oni u potrazi za mjestom koje je život i koje je ljudsko postojanje, a zapravo nitko ne zna gdje je to. Pa se onda traže različiti nadomjesci koji se na kraju svi razotkriju kao lažni (ili opasni) (...) No, svi su ti bjegovi uzaludni jer prostor koji likovi traže je u njima samima i tamo bi ga trebalo tražiti. A taj prostor koji likovi teško pronalaze je prostor ljubavi (...)
Nemogućnost ostvarivanja ljubavi u likovima kao katarze koja će pomoći da se prijeđe preko svih strahova, dovodi do nemogućnosti komunikacije. Ona pak dovodi do samoće, a samoća do bijega iz realnosti ili pomaknutosti realnosti. I tako junaci u prostoru klaustrofobičnog svijeta pokušavaju pronaći slobodu koja je zapravo u njima samima. (Sanja Nikčević)
Izražavaju one snažnu tjeskobu, panično vibriranje između iskonsko ljudskog (asociranog s osjećajima, erosom, ljubavlju, pogreškama, nadama) i strojnog elementa (vezanog uz želje za drugačijim životom, bijegom, zdravljem, tjelesnom nepovredivošću) i u konačnici su duboko konzervativne i antitehnologijske, nepopustljivo kritički nastrojene prema snažnoj eroziji ljudskog u suvremenom, dehumaniziranom i otupjelom svijetu sveopće mehanizacije i izoliranosti. (Adriana Car-Mihec)
Pomaknuta stvarnost koju pronalazimo u djelima Tanje Radović (...) ima svoje razloge u tehnologiji, literaturi ili jednostavno - prirodi vremena. (...) Vrijeme može biti uzrok pomaknutosti stvarnosti likova jer u dramama Tanje Radović vrijeme funkcionira prema teoriji gubitka. (...) Relativnost naše stvarnosti ili njezin potpuni nestanak osim prostora u kojem se trenutno likovi nalaze (...) temelji se na nezadovoljstvu likova tom istom stvarnosti, stvarnim životom koji bi likovi trebali živjeti. (...)
I upravo je samoća ključ problema likova Tanje Radović - samoća je ono što pomiče stvarnost likova jer su svi oni u potrazi za mjestom koje je život i koje je ljudsko postojanje, a zapravo nitko ne zna gdje je to. Pa se onda traže različiti nadomjesci koji se na kraju svi razotkriju kao lažni (ili opasni) (...) No, svi su ti bjegovi uzaludni jer prostor koji likovi traže je u njima samima i tamo bi ga trebalo tražiti. A taj prostor koji likovi teško pronalaze je prostor ljubavi (...)
Nemogućnost ostvarivanja ljubavi u likovima kao katarze koja će pomoći da se prijeđe preko svih strahova, dovodi do nemogućnosti komunikacije. Ona pak dovodi do samoće, a samoća do bijega iz realnosti ili pomaknutosti realnosti. I tako junaci u prostoru klaustrofobičnog svijeta pokušavaju pronaći slobodu koja je zapravo u njima samima. (Sanja Nikčević)
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.