Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Nenad Bartolčić ×

Tema • 27.02.2023.

Paralelni knjiški svemiri

Knjižari ne bi smjeli čekati da im prodaja padne s neba, pouzdajući se kao u slučaju stranih autora/ca na na inozemne trendove, top liste, Tik Tokove i sl. Zaista nije neka velika knjižarska umješnost prodavati knjige o Harryju Potteru, Jo Nesboa ili Colleen Hoover, ali za domaćeg autora/icu se trebaju malo više potruditi i nakladnik i knjižari.
Tema • 30.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Sudbina knjižnog e-nakladništva u Hrvatskoj

Statistike čitanosti pokazuju da ako već i postoji kritična masa korisnika koji čitaju knjige i srodne publikacije u e-formatu (a što potvrđuje i projekt/platforma BEK), problem malog tržišta, malog jezika i ne prevelikog entuzijazma prema čitanju, povezano i s navikom besplatnog konzumiranja internetskih sadržaja... nisu povoljni kontekst da bi se e-nakladništvo u Hrvatskoj razvilo kao održivi poslovni...
Tema • 29.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Primjeri dobre prakse poticanja čitanja i kupovanja knjiga

U Hrvatskoj još uvijek prevladavaju 'konvencionalnije' metode promoviranja knjige i čitanja, tu i tamo jaći marketing rezerviran je samo za najveće uspješnice, ali neke osmišljenije marketinške kampanje još nismo vidjeli. Vrijeme je da kombinirano konvencionlanije metode poticanja čitanja u različitim dobnim skupinama s uobičajenim marketinškim metodama koje se primjenjuje u oglašavanju različitih...
Tema • 28.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Kako ubrzati Nacionalnu strategiju poticanja čitanja?

Svaka medalja ima svoju drugu stranu, pa tako i priča o Nacionalnoj strategiji poticanja čitanja ima svoje lice i naličje. Deset godina nakon što je krenula inicijativa za njezino donošenje dugi je period, i možda pojedinci misle da je Strategija samo skup već postojećih aktivnosti i da je dovoljno osigurati tek malo više pogonskom goriva, no tako se ne rješava problem koji zahtjeva hitne intervencije.
Tema • 27.12.2022.

Godine (ne)čitanja : Odgovornost medija za popularizaciju knjige i čitanja

Posljedica navedenih uređivačkih koncepcija, ali i višegodišnje nesposobnosti države da se kvalitetnije pomogne medijskom sektoru, jest da se za razliku od popularnijih beletrističkih i publicističkih naslova vrlo slabo prati produkcija društveno-humanističkih izdanja, dok znanstvena knjiga postaje potpuno nevidljiva, bez i najelementarnijih informacija o njoj.
Tema • 14.10.2022.

Postoji li formula za opstanak književnih časopisa?

Danas su trošak papira i tiska u drastičnom porastu, ali nezanemarivo rastu i troškovi različitih produkcijsko-distributivnih digitalnih servisa, i matematika nije baš tako jednostavna kako se na prvu čini. Pogrešno je shvaćanje da je digitalno u produkcijskom smislu neznatan trošak, i da se problemi časopisa rješavaju pukim prelaskom u digitalnu sferu, jer i takva kvalitetna rješenja koštaju, kao i...
Tema • 31.08.2022.

Najveći ceh platit će čitatelji

Najveći ceh platit će čitatelji, ne samo zbog neumitnog povećanja cijena knjiga (na što su dodatno osjetljivija manja tržišta poput hrvatskog) koje najavljuje većina izdavača (neki su to i počeli primjenjivati na novim izdanjima) već i zbog toga što će izdavači manje ulaziti u rizična izdanja, tj. smanjiti broj objavljenih inovativnijih ili djela koja se manje prilagođuju ukusu ionako prevladavajuće...