Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 05.12.2025.

Josip Mlakić : Povratak Josipa Filipovića

Mlakićev roman 'Povratak Josipa Filipovića' studija je ljudskog karaktera i pozadine koja se krije iza fasade javnih ličnosti. Ako su u mraku sve mačke crne, onda je ispod kože svačija krv crvena, a njegov glavni lik pokušava sa sebe skinuti sve one simboličke slojeve koje na njega nataložila javnost pretvorivši ga u mitsku figuru kao i druge ljude sličnih sudbina, bez obzira za kakav su zločin odgulili...
Kritika • 30.11.2025.

Damir Karakaš : Sunčanik

Jednostavnost radnje, (ne)dovršenost fabule, baš kao i njena eliptičnost, odgovaraju sintaktičkom stanju jezika u čijim zasebnim rečenicama ne manjkaju elipsa, metafora i simbolika – uz dodatak, dakako, da je (ne)prepoznavanje simbola (ili pridavanje simboličkog značenja kojoj riječi/pojmu/sintagmi), u velikoj mjeri problem čitateljskog rakursa.
Kritika • 22.11.2025.

Matija Štahan: Uskrsnuće autora & Božica Jelušić: Lica žene iz sjene

Od 2001. i njenog ponovnog pokretanja, u ediciji 'Mala knjižnica' Društva hrvatskih književnika objavljeno je više od 280 naslova. Za ovu priliku, budući da je riječ o biblioteci rijetko zastupljenoj u medijskom mainstreamu, izdvojili smo dva naslova: naravno, ne kao promotori jedne knjižnice, zato što kritika nije promotivni materijal, već se nadovezujući na žaoke o krizi kritike kojih smo se posredno...
Kritika • 10.11.2025.

Vlado Simcich Vava : Vjetar i zastave

Simchichev roman usporediv s 'Izvještajem o generaciji' Dalibora Šimprage, s tom razlikom što, za razliku od Šimprage, Simchich primarno ne izvještava o onome u što se generacija prometnula, već o onome što je bila. Uloga fikcije, makar sadržavala elemente autobiografičnosti, pritom ne podrazumijeva faktografski pouzdanu rekonstrukciju prostor-vremena, sadrži subjektivni pripovjedni aspekt (koliko je...
Kritika • 25.10.2025.

Josip Raić : Padalice Vrpunta

Raićeve 'Padalice Vrpunta' i pored oscilacija zavrjeđuju sasvim pristojnu ocjenu. Ovaj pseudohistorijski roman-kronika sadrži izobilje intertekstualnih i intermedijalnih referenci, kao i citata i paracitata, što u kombinaciji s ravnopravnom uporabom jezičnog standarda i dijalekta, te česte uporabe talijanskog (rjeđe latinskog, pa i engleskog) jezika, podrazumijeva znatne razmjere poduzetog autorskog napora.
Kritika • 05.09.2025.

Robert Međurečan : Tako neka bude

Protagonist novog romana Roberta Međurečana do prosvjetljenja je došao jednako grešnim (pa i grešnijim) stazama no što je za rukom pošlo Siddharthi u istoimenom remek-djelu njemačko-švicarskog nobelovca Hermana Hessea. Međurečaninov protagonist – a po čemu je svakako bliži biblijskom Pavlu no biblijskom Kristu – na putu prema prosvjetljenju, povrh svega, iskusio je smaknuća drugih ljudi.
Kritika • 01.08.2025.

Dario Harjaček: Stotina godina

Jedna od ključnih karakteristika romana tiče se vješte transpozicije atmosfere klasne metamorfoze u tekst, ostvarene u prvom redu opisima sudbina protagonista kroz opisano razdoblje, uslijed čega, usprkos dokumentarističkim primjesama potkrijepljenim umetanjem čitavih fragmenata dokumentarnih tekstova (u periodu od 1937. – 2022.), novonastala, književna Trešnjevka izrasta u ilustraciju usporedivih...