Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Kritika ×

Kritika • 28.07.2025.

Anka Žagar: Ursule : žute minute svete Uršule

Varijacija Uršula/Ursule podsjeća na sveprisutnu rastrganost između u postmodernizmu osobito anticipiranog koncepta individualizma i pripadanja kolektivu; svim naporima usprkos, jedno ne uključuje drugo, pa je balans između oprečnih kategorija uspostaviti moguće tek uz kompromis koji podrazumijeva djelomično odricanje od slobode s jedne, te djelomično odricanje od sigurnosti s druge strane.
Kritika • 24.07.2025.

Matija Štahan : Duševni sladoled

Prednost čovjeka koji se bavi politikom, a nije ni političar ni politolog jest u tome što može ponuditi zdravorazumska rješenja bez rizika od pogreške. Ne zato što bi bio nepogrešiv, nego zato što u okviru moguće pogrešne procjene snosi posljedice bez konzekvenci po karijerni status, s jedne strane, a s druge, nikome osim vlastitom razumu i savjesti nije obvezan.
Kritika • 24.07.2025.

Toni Juričić : Pijani sveci zavijaju na mjesec

'Pijani sveci zavijaju na mjesec' pronicljiva su studija pisanja kao zanata jer proza doista jest zahtjevan zadatak, i načina na koji okolina u svojim najbizarnijim utječe na unutarnji svijet pisca koji se na kraju i projicira na stranice knjige. Na koncu, ljepota Juričićeva pisanja sastoji se u sposobnosti prepoznavanja narativa u nečemu tako banalnom kao što je opušak.
Kritika • 30.06.2025.

Damir Radić : Povratak

'Može li umjetnost šokirati?' Kategorija šoka, podložna prostornim i vremenskim zakonitostima, otklanja mogućnost isključivog zaključka, pa ćemo za tu priliku reći kako na južnoslavenskom kulturološkom prostoru, kada je umjetnička praksa posrijedi, ona može i ne mora prometnuti se u recepcijsku činjenicu.
Kritika • 07.06.2025.

Olja Knežević : Strada fortunata

U 'Stradi fortunati' fragmentarno se mapiraju entropične putešestvije, sjeverom Europe pa Italijom, s dužim zadržavanjima u Londonu i Zagrebu. Živi se u autu, u luksuznim hotelima i koferima, ali bez obzira na širi prostor kretanja i ovdje dominiraju misticizam i eklektičnost Crne gore gdje se roman napaja pa i uzemljuje.
Kritika • 13.04.2025.

Zoran Ferić : Spiderman

Smrt, zato što smo nemoćni pred vlastitom sviješću, ne možemo pobijediti negiranjem, a njene se stalne prisutnosti ne možemo otarasiti poricanjem. Bazen/grobnicu do kojeg dolazimo na završnim stranicama knjige utoliko možemo razmotriti i kao simboličku gestu pomirenja s vlastitim krajem, ali i kao nastojanje da vrijeme koje imamo na raspolaganju provedemo ne prestajući kušati život.
Kritika • 10.03.2025.

Dijana Matković : Zašto ne pišem

Za Matković nije ključno oslanjanje na vlastite napore, već solidarnost i mreža podrške koja pruža sigurnost. Ona odbacuje i koncept zbližavanja kroz nevolju te ideju da je svako zlo za neko dobro – nesretan život nije valuta kojom se trguje, već teret koji zahtijeva zajednicu, podršku i sustavne politike usmjerene na poboljšanje društva.