Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Razgovor ×

Razgovor • 22.09.2024.

Pisac i lik: Nives Madunić Barišić & Marko (Žene koje vrište u sebi)

Da, svjetovi mojih četiriju junakinja su polomljeni ili napukli, ali ja im nudim priliku da ih ponovno sklope i poprave. To mi je bilo jako važno. Uza sav mrak o kojemu pišem u romanu, uz siromaštvo, usamljenost, loše brakove, nedostatak samopouzdanja, nasilje... željela sam pružiti nadu. Zato roman završavam zagrljajem, a započinjem psovkom.
Razgovor • 17.09.2024.

O junacima i čudovištima: Tomica Šćavina – Ponekad, u ludilu se krije život

Fikcija svakako pomaže, jer direktno, sirovo iznošenje emocija nije baš najbolji oblik komunikacije, odnosno, fali nam riječi za predočavanje svih tih čudovišnih dimenzija. Fikcija daje pitkost i onim najtežim stanjima, zato fikcija komunicira i zato je fikcija ljekovita. Puno se lakše nositi sa fikcionaliziranim čudovištem, nego s onim neizraženim koji unutra radi tko zna što.
Razgovor • 06.09.2024.

Arian Leka : Želim otkrivati svijet bez vodiča. Znatiželja je moj kompas

Moja su mi putovanja približila nomadski duh, poučila me da čudo putovanja ostavlja rane, i da se na pisca gleda kao na kentaura – napola pokretni, napola sjedilački lik, onaj koji se u svijetu u kojem se sve kreće, negdje zaustavi kako bi pisao ili razgovarao o hodalačkim pothvatima, izletima i iskustvima. Moja su putovanja dnevnici ispisani stopalima.
Razgovor • 29.08.2024.

Branka Biketa Caktaš : U ranoj dobi, slikovnica je prozor u svijet, ali i zrcalo u kojem dijete otkriva sebe

Dječji vrtić Ciciban dio je lokalne zajednice, prati i doprinosi svim važnim događanjima u gradu Bjelovaru. Njegujući kurikulum otvorenosti i uvažavanja, humanističkog pristupa i kontinuiranog učenja želimo i dalje unapređivati svoju odgojno-obrazovnu praksu i biti mjesto zajedništva, igre i znanja jer sve što čovjek zaista treba - naučio je još u vrtiću.
Razgovor • 22.08.2024.

Pisac i lik: Zoran Žmirić & lik majke ('Hotel Wartburg')

Puno razmišljam o priči, tražim način kako je ispričati, kako kreirati likove, slažem dijaloge, znam u sebi posvađati dva lika pa ih pustiti da se ispušu i pomire, jako puno istražujem mjesta na koja smještam radnju, a to zna trajati, kako kad... Za 'Hotel Wartburg' trajalo je nekoliko tjedana, a za 'Visoke trave' sedam godina.
Razgovor • 08.04.2024.

Andrea Petrlik Huseinović : Oduvijek sam znala da ću jednoga dana postati ilustrator i stvoriti svoje svjetove

Ne želim nikoga uspoređivati. Svaki je umjetnik poseban na svoj način. I nije važno je li star ili mlad. Jer djelo je djelo. Netko napravi vrhunsko djelo mlad, a netko kao stariji. Važno je da ostavi trag. Ono što nisam volila u starom valu i novom valu su trendovi. Kad svi crtaju na isti način i vidiš nečji rad i zapravo ne znaš čiji je jer je sličan tolikim radovima ilustratora iz raznih djelova...
Razgovor • 15.03.2024.

Klasja Habjan : Važno mi je da ilustracija ostane prostor slobode i eksperimenta

Ako crtam za sebe, onda je to neka vrsta terapije i prepuštanja procesu. Kad bi netko pratio moju moždanu aktivnost u tom trenu mislim da bi bila skoro pa mrtva, ne bi je uopće bilo, sve dok ne napravim nešto krivo ili jako dobro, onda se malo upalim i shvatim gdje sam i da je prošlo par sati, a između sam isključena i taj mi je proces ugodan.