Kradljivac umjetnina
- Nakladnik: Šareni dućan
- Prijevod: Vladimir Gerić
- 10/2010.
- 268 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789533200088
- Cijena: 17.12 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Recept je jednostavan: treba "samo" spojiti umjetnost, povijest i dobru krimi priču te naći dobrog pisca koji će to sve umješno umiješati! A još je jednostavnija varijanta za izdavača ako nađe talentiranog pisca koji je studirao umjetnost i proučavao kriminal u umjetnosti, kao što je ovdje slučaj: naime, Noah Charney je povjesničar umjetnosti i utemeljitelj Društva za istraživanje zločina povezanih s umjetnošću.
S tako visokokvalificiranim maherom naslov "Kradljivac umjetnina" gotovo se nezaobilazno nameće, pa je još preostalo dogovoriti atraktivne umjetnike čije će slike "virtualno" dobiti nove vlasnike. Charney je za svoj roman-prvijenac odabrao zanimljivo društvo: uvijek atraktivnog Caravaggia i radikalnog ali vrlo utjecajnog Maljeviča – posebno je zanimljivo kad se uz original pojave i kopije Maljevičeve slike Bijelo na bijelom! – u kombinacji s tri rafinirana lopova i tri živopisna inspektora...
Autor je i sveučilišni predavač pa je svoje poznavanje slikarstava vješto upleo u priču i tu svakako skrećemo pozornost čitatelju na izvrsne opise Caravaggiova djela te umjetničkih evergreena, kao što Ambasadori Hansa Holbeina mlađeg, Arnolfinievi Jana van Eycka, Bar u Folies-Bergčresu Édouarda Maneta ili bakrorezi Albrechta Dürera, a u knjizi se još spominju i Pollock, Rafael, Duchamp, Mondrian, Whistler, Picasso, Modigliani, Piranesi, Munch... rekli bismo: enciklopedija umjetnosti u malom.
Valja tome pridodati i autorovo predavanje o najpoznatijim krađama umjetnina, a posebno o neriješenoj spektakularnoj krađi Vermeera, Maneta, Rembrandta i Degasa iz bostonskog Muzeja Isabelle Stewart Gardner, 1990. godine.
Sve u svemu, pred nama je: sofisticirani, artistički, pa i edukativni, s primjetnom dozom humora pisan, krimić o galeristima, konzervatorima, slikarima, dražbovateljima, kolekcionarima, antikvarima, umjetnicima i naravno kriminalcima, koji su ipak malo profinjenijeg ukusa (motiv je krađa/posjedovanje ne samo nečega iznimno skupog, nego i neupitno lijepog i vrijednog) i stila od kolega iz šire branše, pa vam tako možemo otkriti da iako se knjiga čita bez daha, u njoj nema mrtvih, pa čak ni korištenja vatrenog ili hladnog oružja!
S tako visokokvalificiranim maherom naslov "Kradljivac umjetnina" gotovo se nezaobilazno nameće, pa je još preostalo dogovoriti atraktivne umjetnike čije će slike "virtualno" dobiti nove vlasnike. Charney je za svoj roman-prvijenac odabrao zanimljivo društvo: uvijek atraktivnog Caravaggia i radikalnog ali vrlo utjecajnog Maljeviča – posebno je zanimljivo kad se uz original pojave i kopije Maljevičeve slike Bijelo na bijelom! – u kombinacji s tri rafinirana lopova i tri živopisna inspektora...
Autor je i sveučilišni predavač pa je svoje poznavanje slikarstava vješto upleo u priču i tu svakako skrećemo pozornost čitatelju na izvrsne opise Caravaggiova djela te umjetničkih evergreena, kao što Ambasadori Hansa Holbeina mlađeg, Arnolfinievi Jana van Eycka, Bar u Folies-Bergčresu Édouarda Maneta ili bakrorezi Albrechta Dürera, a u knjizi se još spominju i Pollock, Rafael, Duchamp, Mondrian, Whistler, Picasso, Modigliani, Piranesi, Munch... rekli bismo: enciklopedija umjetnosti u malom.
Valja tome pridodati i autorovo predavanje o najpoznatijim krađama umjetnina, a posebno o neriješenoj spektakularnoj krađi Vermeera, Maneta, Rembrandta i Degasa iz bostonskog Muzeja Isabelle Stewart Gardner, 1990. godine.
Sve u svemu, pred nama je: sofisticirani, artistički, pa i edukativni, s primjetnom dozom humora pisan, krimić o galeristima, konzervatorima, slikarima, dražbovateljima, kolekcionarima, antikvarima, umjetnicima i naravno kriminalcima, koji su ipak malo profinjenijeg ukusa (motiv je krađa/posjedovanje ne samo nečega iznimno skupog, nego i neupitno lijepog i vrijednog) i stila od kolega iz šire branše, pa vam tako možemo otkriti da iako se knjiga čita bez daha, u njoj nema mrtvih, pa čak ni korištenja vatrenog ili hladnog oružja!
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.